Det blir inte alltid som man planerat...

jag tänkte ju i vanlig ordning blogga igår, men dottern var inte på sitt bästa humör. Hon hade förmodligen magknip, för när jag körde lite knän-upp-mot-magen-massage blev det bättre. Hon var rätt hysterisk ett tag, men somnade till slut i min famn, liggandespå sidan så att magen hängde lite. Så klart mitt under Greys... Men vad gör man inte för sin dotter?


När vi hämtat storebror från dagis gick vi hem och började elda lite ute. Vi skulle äta grillkorv till mellis, och han åt två stycken! Med bröd! Han var nog rätt hungrig... Sedan gick vi in och mös och lekte lite tills det var middagsdags. Efter det är som dagen slut på nåt sätt. Dottern ska ju sova typ en timme efter vi ätit klart och plockat undan, ibland ännu mindre.

Jaja, idag har jag varit hurtig som få! Fast jag tog bilen till dagis i morse... En promenad på en timme ungefär medans lillasyster sov middag i vagnen, och sedan promenad till dagis. Efter mellis bestående av banan på bron, och sedan lite blöjbyten tog vi en prommis till, bara för att storebror ville åka lite mer ståbräda. Och så mat igen och läggdags.

I morse träffade jag en pappa på dagis som berättade att de ska gifta sig i sommar. Deras son har surrat massor om storebror hemma, och nu har han bestämt sig att han vill gifta sig med storebror! Så sött!

Dagarna bara försvinner, och inte tycker jag att jag hinner speciellt mycket heller... Fast idag har vi städat det värsta, och nästa helg sparkar jag ut resten av familjen för en dag. Då ska jag röja hela huset, utom garaget har jag tänkt. Vi får se hur det går med det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0