Fynd!

I helgen har jag fyndat, tror jag. Jag var på stan med min äldsta syster i fredags och hittade en jacka till sonen. 25% rabatt på den, och den passade perfekt och han kommer att klara sig ett tag med den. På samma ställning hängde det overaller, och jag blev lite sugen. Jag frågade en tjej som jobbade om det var 25% på dem oxå. Jo, om de hängde på samma ställe som jackorna skulle det vara det. Vi åkte hem och jag blev som lite sugen, så jag åkte tillbaka igår och köpte en. När jag skulle betala frågade jag om det var rabatt på dem oxå, och då sa hon i kassan att det inte var det. Konstigt sa jag, för när jag frågade igår skulle det vara billigare. Sa hon så, så skulle jag få rabatt även om det inte var det på  overallerna utan bara på jackorna. Så jag fick en jacka och en overall för 500 spänn! Rätt nöjd måste jag säga. 

Annars har vi varit ute och mått väl i solen idag, igår hann vi inte. Det kom folkt och avlöste varandra hela tiden och på eftermiddagen åkte vi och tittade på en av kusinerna som hade dansuppvisning och vi avslutade dagen på restaurang. I fredags var vi barnvakt. Vi gav bort biobiljetter i julklapp som nyttjades då. Ena barnet hann somna innan de åkte, och den andra var väldigt lätt att lägga, och sedan kom biobesökarna hem vid halv 11 eller nåt. Jättejobbigt att vara barnvakt! NOT!! :-)

Idag på eftermiddagen har jag och sonen skottat fram utegrillplatsen, så vi kanske grillar lite i morrn till lunch. Vi ska ialla fall testa trehjulingen på förmiddagen!


Trevlig kväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0