Jag kommer att

söka andra jobb oxå, förhoppningsvis redan i morgon. Jag ska ringa ett städföretag jag har kontakt med via mitt jobb nu och kolla. Jag ska kolla andra grejor med dem oxå, så jag gör bort några saker samtidigt.

I morgon verkar det bli fullt upp som vanligt på måndagar. Vi ska väga och mäta både storebror och lillasyster på morgonen. Det är alltid skönt att göra bort sådant tidigt på dagen, så har man inga tider att passa sedan. Sedan blir det stan och handla ett sånt där skydd som ligger mellan ekerfästena och slangen i ett cykeldäck, så vi slipper få punka det första som händer. Jag ska fixa med en massa nycklar så att ett gäng lägenheter kan bli städade och förhoppningsvis slipper vi äta lunch på stan. Jag har lixom inte råd med det... 

Som vanligt på måndagar blir det körkortsplugg och det brukar vara ganska trevligt, även om han som ska ta kortet inte alltid gör "läxan". Jag hade ju någon sorts informellt förhör förra gången och jag blev riktigt impad! Han kom ihåg hur mycket som helst! Skönt! Nu blir det hårdkörning fram till sommarlovet så blir det lätt att ta teorin sen. Håll tummarna för honom!

Kanske, kanske, kanske hinner jag skruva ihop cykeln till storebror så han kan få prova den. Men bara kanske.


Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0