Lycka!

Idag när jag åkt med Sixten till dagis ringde jag min farmor. Jag och Tyra åkte dit och hade med oss lite lunch (fläskpannkaka) och jag köpte lite bullar på vägen dit. Så lycklig hon blev när Tyra kom! Det värmer ett barnbarnshjärta när man ser en gammal släkting bli så glad. Vi var där en stund, men åkte vid 12 så att Tyra skulle somna i vagnen. Hon hade inte sovit nåt på förmiddagen och var rejält trött.

Men hur mycket äter damen??? Först en stor portion, typ lika mycket som jag äter, och sedan en frukt på det! Jag undrar lite hur det får plats i magen... Men det är bättre att hon äter mat i stället för en massa kakor och grejor.

Promenad till dagis för att hämta SIxten och som vanligt ville han inte komma hem. Visst är det roligt att han trivs där, men lite skär det i hjärtat... Jag hade lagt fram hans overall så att det skulle gå snabbt och smidigt att kliva i, och faktiskt så gick han iväg när jag pratade med en "fröken" och han hade tagit på sig overallen själv! Sedan var han klar långt innan jag kunde komma med Tyra och alla grejor i dagisväskan. Jag måste komma ihåg att hänga upp galonisarna så att de hinner torka tills i morgon.

Själv har jag varit iväg på gym. Fy vad tråkigt det  är att träna själv...Jag går mycket heller på gruppträning av olika slag. Tyvärr har jag inte så många som vill komma och träna med mig, så gruppkörning gör att det inte känns lika ensamt. Men nog kommer jag att vara lite mör i kroppen i morgon tror jag. Nu är det läge för duschen innan Tyra börjar sitt kvällspass med dålig sömn och kanske ett blöjbyte.

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0