Trevligt!

Så ja, nu har jag fått avreagera mig lite. Det blev en längre lista än jag tänkte mig, men det bara kom!

Visst är det underbart när solen kommit fram!! Man blir som på bra humör (när man inte kollar på fönstren) och allt går så himla mycket lättare! Att man tappat mellan 6 och 7 kg på kroppen gör ju inte livet tyngre (!) direkt.

Jag var iväg och körde ett core-pass igår, och det känns i ryggen och "kärlekshandtagen" sidomagmusklerna idag, I morrn har jag bokat in en tid i gymet, så klart blev det när kidsen ska sova så vi får väl se om det är ok att jag far. När jag var där igår, så träffade jag hon jag pratade med när jag teckande kortet och hon frågade hur det har gått. Jo, vi har varit sjuka i tre veckor sa jag, så hon förlängde prövomånaden till den 4 maj! Det var ju hur snällt som helst! Tack!

Idag tog jag en prommis med Tyra när hon skulle sova, och jag gick förbi ICA på vägen hem. Jag gick in på en skoaffär oxå, och kollade om de hade galonhandskar till Sixten. När jag frågade om pris så var det 70 kr för ett par utan foder. Detta var vid 11 nån gång. Jag skulle komma tillbaka på em för att prova handskarna och när jag skulle betala kostade de 80! Varför sa jag inget??? Jag får ju helt enkelt skylla mig själv... Men ibland tycker man att folk borde prismärka grejorna de ska sälja...

Nu har vi fått dagisplats för Tyra oxå. Det blev på samma avdelning som Sixten. Inte riktigt vad jag tänkt, mest för Sixtens skull så att han inte behöver vara med henne precis hela tiden. Jag är jättenöjd med personalen och barngruppen, som iofs kommer att delas. Alla -04 kommer att flytta till en annan avdelning, och det är 12 stycken tror jag det var, så det behövs lite påfyllning. Där Sixten går kör de med delad grupp på förmiddagen så det blir inte så intensivt får jag hoppas. Fast lite praktiskt är det ju när de är på samma ställe.

Nu börjar det vara dags att knoppa. Jag hade tänkt ringa min farmor idag och hälsa på i morgon, men jag hinner kanske ringa när jag lämnat Sixten på dagis. Jag ska in till stan för att prova ett par skor jag inte har råd att köpa, men jag behöver samtidigt ett par "vanliga" skor att synas i utan att jag ska måsta skämmas. Nu har jag bara nån sorts ecco-gympadoja, vinterskor och stövlar. Förutom militärskor av olika slag och mina partystövlar. Och tofflor.  Men så var det det där med pengarna igen. Och så när jag jobbar kommer det att gå bort någon dag från fp och så får jag inte lön förräns nästa månad för det jag jobbar nu. Men förhoppningsvis får jag tillbaks lite pengar som jag lagt ut i jobbet.

Nu ska jag borsta tänderna och knoppa ett tag. Det kommer en ny intensiv dag i morgon!

Puss på er alla och sov gott! Ni får gärna skriva en kommentar eller vad som helst. Det skulle vara skoj att ha en aning om vilka som läser!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0