Vårtecken!!!

Idag var jag och sonen ute på förmiddagen. Efter att ha varit inne i helgen då vi inte varit riktigt friska, Tyra hade över 40 grader i feber söndagkväll och har haft feber hela helgen, så hade Sixten ungefär hur mycket energi som helst! Det har rasat en del från garagetaket, men det är fortfarande kvar lite snö. Så klart över dörrn in... Jag skulle försöka slå ner lite, och när jag står där ser jag ett bi flyga förbi! Jag blev lite paff måste jag säga! Och nej, det är inte ett aprilskämt!

Som sagt i helgen har Tyra varit sjuk och Sixten stor backeär inte helt frisk från ögoninflammationen.
Han har lite torkat gojs i ögonen på morgonen, men inget mer under dagen. Vi har hållit oss inne, och som jag tror jag skrev tidigare, så ägnade jag och Sixten någon timme till bak. Sambon ägnade några timmars byggande med honom oxå.

Febern har förmodligen gjort nåt med Tyras mage. Idag har jag fått bada henne två gånger med klädbyte efteråt, och igår räckte det med en gång faktiskt. Nu har jag tagit bort mjölkprodukter ur maten och gett lite stoppande, så vi får se hur hon är i morgon. Förhoppningsvis är Sixten frisk så att han kan vara på dagis och leka av sig lite. Så länge det är fint väder går det bra att ha honom hemma, för då är vi ju ute. Lite svårare är det inne, det är inte lika mycket plats att springa på och så måste ju Tyra vara med. Ute kan hon sitta i vagnen ett tag och sedan somna medans vi åker bob eller vad vi nu gör.

Nu har jag kommit på hur man gör med bilderna för att få texten vid sidan om! Man måste ju ha fullstor bild... Så enkelt var det! Mindre enkelt är att jag måste lämna in datorn på rep. Jag tappade ju laddaren på den för ett tag sedan. Några knappar är inte vad de borde, och jag borde dammsuga tangentbordet. Å-tangenten vill inte vara med mig så mycket. Nåja, jag ringde butiken där jag handlat, och hörde mig för. Jodå, självrisken ligger på 100 kr och det skulle ta två till tre veckor! Jag som ska börja jobba och måste ha datorn! Fast vi har ju några på lager, så det borde nog gå att lösa... Kanske ska sälja den här oxå, är sugen på en lite mindre. Men får jag inte den såld, så kör jag tills den dör. Några år alltså.

Nu ska jag mippla lite i min testblogg!

CS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0