Inskolning

Denna vecka kretsar kring lillasyster tror jag. Det är inskolning på förskolan, eller dagis, vilket man då vill... Än så länge funkar det bra. Hon knatar omkring inne och undersöker rummen. Hennes favorit hittills är köket, så klart. Det finns lite matvaror, tallrikar, muggar och lite annat smått och gott som hon bär omkring.

Igår skulle en av pedagogerna ta kort på henne, men när hon kom nära blev det stora katastrofen. Idag fick hon ta i lillasyster och leka med henne. Det går framåt! Usch, lilla bebisen som håller på att bli stora tjejen. Jobbigt för mamma... Nä, än så länge går det ganska bra. Nästa vecka kanske det blir lite tyngre, när hon ska få äta och sova där.

På väg hem handlade vi ett par nya skor till storebror. Blev rätt sugen på att köpa nya skor till mig själv, men då var det ju det där med ekonomin...

Själv har jag varit på kårstämma idag med lottorna, och vi var jättemånga! 5 stycken! Vi brukar iaf få med nästan hela styrelsen, men många var bortresta idag så det blev som det blev. Men trevligt hade vi, som vanligt!

Lite duktig har jag varit idag, jag har dammsugit nedervåningen. Till och med hallen och förrådet! Sedan kom en av kusinerna och lekte med storebror. I sandlådan. Som innehöll blöt sand. Jag får nog dammsuga i morrn igen! Eller nästa vecka.

TV-glutt på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0