Näsan

på lillalsyster har fått sig en törn idag. Hon stöp på asfalten på dagis idag. Det är inte lätt att gå med stövlar och galonisar! Men det gick bra, och idag provade jag och sambon att gå in en stund så att hon kunde vara ute med fröknarna utan oss. Storebror kör på och busar som aldrig förr. Han stortrivs!
I morgon ska vi gå en miniprommis, så att hon ser att vi kan gå därifrån men komma tillbaka. Det är nog jobbigast för mamma skulle jag tro...

Idag kom kursdeltagarlistan och det är hur många som helst från Piteå-trakten. Jag ska väl försöka se till att vi kan samåka några stycken, det blir både billigare och trevligare än att bo kvar där. Att stanna de två veckorna kostar strax under 1700 kr, men om man samåker kan det nog bli billigare. Och så slipper vi åka från Kalix till Munksund och sedan till Kalix igen. Känns liksom lite onödigt. Andra veckan ska vi ju till Obbola, så då kanske de kan hämta upp oss i Piteå. Det skulle ju vara trevligt!

Jag får ganska trevligt med pengar den här månaden, förhoppningsvis. Jag ska försöka betala av datorn klart, så jag minskar min månadskost med nästan 400 kr. Det skulle vara skönt.

Idag blir det nog lite "lit candles" och film. Passande en dag som denna med maxat skitväder.

Åhåhåå!!!! Höll ju på att glömma!!! Pite Energi har varit förbi och märkt ut lite grejor som ligger nedgrävda på vår tomt, så snart kanske de börjar gräva!! Och så har sambons brorsa varit och tömt tanken på diesel, så nu är den tom oxå. Någon som behöver en 3-kubiks-oljetank? Eller bara plåten? Säljes billigt :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0