Storkillen

Vi har peppat storebror sedan i september/oktober någon gång med att ge bort tuttarna/napparna till tomten. Tomten skulle sedan ge dem till andra, mindre barn som behöver dem bättre. Så igår när vi hade ätit frukost samlade jag ihop tuttarnna och lade dem i en kartong. Sedan hjälptes jag och storebror åt att slå in dem i ett paket som tomten skulle få.

När det sedan var dags att sova kröp storebror upp i sängen och sa "mamma, jag måste... inte ha tuttarna. Jag är stor nu". Sedan bredde jag om honom och gick ner. Efter en timme ungefär hade han inte somnat, så jag gick upp. Han var inte ledsen men låg och surrade och hade svårt att slappna av. Det tog inte lång stund sedan jag gått upp så sov han. Utan att en enda gång frågat efter tuttarna!

Ikväll somnade han gott i vagnen på väg hem från svärföräldrarna. Och sov vidare i sängen.

Lillasyster har varit lite svårare, men hon sover gott nu.

God fortsättning på helgen, och gott slut på året om jag inte loggar in mig mer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0