Det blir aldrig som man tänkt sig.

Det är en ganska tragisk, men underhållande film.  Reel

Det blev inte som jag tänkt mig idag heller... I morse klev vi upp, och Sixten var som medgörligheten själv! Åt hela frukostmackan utan protester, påklädning likaså. Så vi var lite tidiga till dagis idag. Som vanligt gick vi in, med lite besvär med Tyra i babyskyddet. Det ska snart bytas ut btw. Hon är inte helt lätt längre! Av med skorna på Sixten och han sprang in. Ut kommer en "dagisfröken" och hälsar att det går magsjuka, vi är fria att göra som vi vill men eftersom jag sagt till att de bör höra av sig när det går så vi slipper dra hem skiten så... De hann inte ringa, och därför mötte de oss i dörren. Happ, då vänder vi hem och Sixten som just tagit av sig overallen helt själv och fixat upp grejorna på sin hylla! Nåja, det gick bra att klä på honom och traska hem igen. På parkeringen mötte vi en emetofob-frände och jag hälsade nyheterna till henne. Hon vände om direkt. Sonen fyller 3 i morgon. Grattis!! Happy Birthday

Och jag som hade tänkt börja städa när Sixten var på dagis! Happ, vi har lekt och varit ute i stället. Han har ungefär hur mycket energi som helst efter ett par dagar inne. Och som det blåste idag! Men annars var det skönt att få ett luftombyte.
Tyra sov ute i vagnen och henne fick vi väcka. Vi skulle åka med en massa returgrejor och handla lite middag. Dra med Tyra i stolen och Sixten i handen. Han är jätteduktig på att hålla handen när vi går så, han vet att bilar är farliga! Sedan efter middagen åkte sambon och handlade lite mer och sedan skulle vi städa. Då ringer hans jobbtelefon... Fan. Jag tar med mig Tyra upp och säger till Sixten att vi måste plocka ihop lite för vi ska städa. Han måste ha haft en underbar dag idag, för han kommer med mig och plockar ihop bilarna och jag får ta ihop dubbel-loopen utan protester! Dammsuger hela övervåningen och trappen. Tyra låg på sängen och var hungrig och trött Tantrum, Sixten dolade på för sig själv Toy Train och sambon fick två minuters paus från telefon. Telephone Jag fortsätter städa men får ge mig... Isäng med ungarna och då har telefonen slutat ringa. Sambon kommer som en skänk från ovan och bäddar Sixtens säng så han kan lägga sig medans jag lägger Tyra.

Sedan var det en snabbstädning av toan och nu är det Roomservice! Jag hade en önskning om att få fara och träna idag, men jag fick fylla på dosen hostmedicin inatt och är fortfarande hostig så det blev inte nåt av. Å andra sidan städade vi lite oxå. Då är det bara köket kvar i morgon, och hallen och tvättstugan och förrådet. Och garaget, men det tar vi till sommaren!

Snart är det säsongspremiär av Grey's och det får man INTE missa!!!
Undrar varför jag skriver så långa inlägg, jag ska träna på att korta ner dem... Computer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0