En sån dag!

I förmiddags åkte vi ut med några kompisar och kusiner och åkte bob och tefat. Väldigt trevligt, varmt och skönt och lagom mycket snö. Blev bjudna på lunch hos kusinen och lekte ett tag för att sedan åka hem.

Dottern borde ha sovit middag ungefär när vi kom hem, men sonen var rätt trött och "kinkig" så det blev inte nåt av det. Så fort dottern slappnat av och var på väg att somna ville sonen nåt... Kvart i fem fick jag henne att somna i min säng och ignorerade sonen totalt. Kändes inte så bra att vara irriterad på honom för nåt han egentligen inte kan rå för. *dagens dåliga samvete* Men efter lite mat för honom och mig blev det mycket bättre. Skönt!

Två tvättmaskiner har jag hunnit med och det blir minst två i morrn oxå...

I morrn blir det körigt, sambons brorsa med familj kommer hit och ska rumstera om i rummet. TV:n ska upp på väggen och nästan allt som står i bänken under den ska ut i "skrubben". Det ska borras genom väggar och dras ny el. Det dyker kanske upp lite bilder, före, under och efter, i morgondagens blogg. Om jag orkar skriva... Kommer ju att köra ett step-pass på högsta fart i morrn! Var kanske 4 år sedan jag körde ett på riktigt!

Vi har hållt på ett tag med att få dottern att sova längre på nätterna innan det är dags för mat/att hon sover hela natten. Ikväll har jag lyckats få henne att somna i sin egen säng utan att ha somnat vid bröstet först!
Nu måste vi bara fortsätta så, vill ju kunna dricka lite vin när det är tjejkväll här i februari!

Dagens citat: När vi pratade om att kusinen skulle komma och åka bob i morgon "Det är roligt att åka bob. Jag älskar att åka bob!"

Nu har jag surrat klart för idag, tror jag! Natt natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0