Oj oj oj!

Vilken dag det har varit!

Började lugnt med att lämna sonen på dagis. Hem och äta frukost och sedan iväg och handla. Ganska nödvändigt då det ekade i kylen!
Eftersom dottern oftast somnar till vid bröstet på kvällen, och jag tänkte vänja henne av med detta, åkte jag förbi barnens hus en sväng oxå i hopp om att finna en snuttefilt. Vid bebisgrejorna hade de bara laban och bamse, och inget av dem ville jag ha. Jag var ute efter nåt neutralt som en vovve (typ Patrick om ni vet vilka det är) eller annat djur. Men det fanns tyvärr inga, bara filtar, mjuka och gosiga iofs, men inget jag ville ha.
När jag står och kikar som bäst ringer sambon. De har ringt från dagis och sonen har ramlat! Tusen tankar; hjärnskakning, brutna armar och ben, ansiktet eller nåt annat. Nä, det var inte så farligt. Han har slagit armen, men vill inte använda den. Han är inte den som grinar länge om han gjort illa sig, så att han var rädd om armen och ledsen en halvtimme efteråt är väldigt ovanligt. Jag åker till dagis, med alla matvaror i bilen, och jag möter en ledsen liten kille som direkt kryper upp i mitt knä...
Dottern skulle på 6mån-kontroll idag, så jag tänkte att den läkaren får kika på armen om det hinns. Men jag ringer till vc iaf, och får en återuppringningstid under tiden jag ska vara där. Lägger på luren utan att ställa mig i kö, och provar ringa bvc istället för att kolla med läkaren där. "Nä, det går inte" får jag veta av sköterskan som svarar och jag ringer vc igen. Får en ny telefontid 14.45. Jaja... Går över till läkarna när dottern är kollad, hon väger 8930g och är 68 lång och fick godkänt, för att se om nån kan kolla på sonens arm. Men nej, avvakta över kvällen och natten för att se om det blir bättre. Han kunde hålla en penna just så pass att den inte ramlade i golvet, men det var väl vad han kunde prestera. Så har det inte blivit bättre i morrn åker vi in akut.

Sedan har jag lovat min äldsta systers äldste son att hjälpa till med teorin till kk och första gången var idag. Tror ni det blev bra med en kinkig son och en sambo på kvällsmöte??? Hoppas det blir bättre nästa vecka...

Något som är helt fantastiskt är ju att båda barnen somnade innan halv 8! Sonen somnade på soffan till Flåkrypa GP och dottern somnade med flaskan i munnen. Jag hittade en nalle med nattmössa som jag tänkte kunde få agera snuttefilt, få se om det blir godkänt!

Jag skulle ju berätta nåt sött igår, men kom inte ihåg vad det var. Jo, jag höll på att hänga tvätt och dottern satt och lekte i stolen och sonen var på golvet och höll på. Plötsligt hör jag "T kräks mamma, T kräks". Jag går in och ser sonen stå med spytrasa som han hämtat på skötis, i handen och ska torka. Jag frågar vart det var (för det var väldigt lite) och han pekar på hennes body. Jo, där var det en liten fläck! Och lite på golvet var det oxå, så det torkade vi upp. De är söta de små barnen! Vad vore livet utan dem?

Usch vad långa inlägg det blir... Ska försöka bättra mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0