Rubrik ja...

Igår hade vi två väldigt trötta och gnälliga barn vid middagen, så det blev tutten för båda två. Det syns inte så bra på bilden, men sonens ögon åkte ner på trekvart så fort han fick tutten... Han somnade runt sju och sov till 8 i morse! Eftersom dottern vaknade av dammsugarn och somnade sent fick jag väcka henne tjugo över 8 för att vi skulle komma oss iväg nån gång...


Idag har vi haft väldigt trevligt. Efter en sovmorgon och frukost-stress, iaf för mig, sonen tog det vääääldigt lugnt, fick han åka till dagis. Ja, vi tog bilen idag, var inte läge att springa med vagn och bob för att hinna i tid. När vi kom dit fick sonen ett glatt mottagande av bästa (?) kompisen, en kram! De var så söta!!
Hem och skura golvet nere, så nu har vi äntligen städat klart! Sen åkte jag och dottern till mormor och morfar en stund. Jag hade tänkt att de skulle bjuda på lunch, men de hade ätit frukost strax innan jag kom vid 11-snåret... Det blev lite fika i stället. Jag och dottern skynade förbi ICA och handlade lite så att sonen skulle få lite middag och sen gjorde sig det dåliga samvetet sig påmint. Vi gick till dagis och hämtade sonen. Det var kallt... Shiver

När vi kom hem hittade sonen en låda med trafikskyltar jag hämtat hos mina föräldrar så vi lekte med dem på bilmattan en stund och sedan åt vi lite mellis, glass med banan och kolasås! Såsen ska få pension, sockret hade liksom kristalliserat sig lite... Efter en titt på datumstämpeln så insåg jag att det var läge att hiva den.

Nåja, sambon kom hem och jag åkte iväg på tupperware-party. Handlade två saker till mig själv, en shaker och en sprits, och en glasskopa till farmor. Blev över 700 spänn! Helt sjukt vad dyrt, men förhoppningsvis håller ju grejorna ett tag. Dottern somnade i vagnen på väg hem, en promenad på 5 minuter ca och verkar ha somnat för natten.

Nu ska jag umgås med min sambo ett tag. Det är konstigt, vi bor ihop men gör olika saker så vi träffas som aldrig. Det blir innan man somnar att jag kollar av vart han har tänkt jobba dagen därpå. Hug And Kiss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0