Lugn och stilla

PDOL-helg blev det. Jag skulle ju ut i fredags, men så blev det inte. Vi åt god mat och drack vin och grejor här hemma istället. Eftersom jag skulle ut var det bestämt att jag skulle få sovmorgon lördagmorgon. Jo tack, jag vaknade klockan 7! Men jag fick ligga kvar i sängen och klev upp runt halv nio, så en mjukstart blev det i alla fall.

På dagen åkte vi till Hamnviken ("hammenwika") med svärmor och svärfar. De skulle vara barnvakt åt några av kusinerna, och det var underbart väder så det fanns som inga alternativa aktiviteter. Och badkrukan storebror badade! Fegade lite i början men som vanligt precis innan vi skulle åka hem hade han hur skoj som helst och doppade nästan hela sig flera gånger. Stora katastrofen när vi skulle hem...

Sambon skulle ut lördagkväll, så jag bjöd hem en kompis på lite vin och film. Hon tog med sig karl, barn, kött och vin så vi grillade och käkade en massa sallad och godsaker och drack en massa gott till. Jag bävade för söndagmorgon, men det gick bättre än jag trodde! Eller, det gick hur bra som helst. Vi busade på en del och åkte till mormor strax innan lunch och tjänade ihop lite pengar. Sedan åkte vi till barnens hus och förstörde dem direkt... Jag köpte två badpooler, en liten och en lite större, och en pump. Man blåser inte gärna upp dem med sin egen kraft!

Idag har jag jobbat min sista måndag för den här säsongen. I morgon blir det sista gången jag kör duscharna på SCA och green cargo!! Jag ska bara komma ihåg att ta områdena i rätt ordning i morrn...

Just det, idag har jag varit och promenixat med samma kompis som kom över i lördags. Det var skönt att röra på sig!

kör försiktigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0