Pissväder

som blev kanonfint på eftermiddagen!

Jag åkte iväg ganska tidigt idag tyckte jag. Skippade frukosten för att kunna komma iväg och kunna börja så jag kunde sluta nån gång. Trodde jag! Jag fick stressa som en galning och ta rit-och lab på en halvtimme! Jag hann inte torrmoppa laben, men med en nästan torr mopp gick det bra ändå. Jag får gnussa ordentligt i morgon  i stället...

Jag var och städade entrén till ett av husen idag  när telefon ringde. Det var en av mina storstädande kollegor som ringde och undrade var hon skulle fortsätta. Jag gick upp till henne och passerade dagsfärska wienerbröd på vägen. Eftersom jag inte ätit frukost var det som guld i mina ögon! Nåja, de var inte mina så det var bara att fortsätta... Jag skulle skicka ner kollegan att hämta en specialsvamp i skrubben, och jag berättade om wienerbröden. "Jag hör er" hördes en röst runt hörnet. Ok, jag skämdes lite; men bara lite... Han undrade om vi ville ha ett, men nja, jag kunde ju inte kasta mig över påsen direkt så jag halvnekade. Jo, men de skulle ha möte och skulle bara vara tre och han hade köpt 8. Då tackar man ju kanske inte nej?!! Bra va, wienerbröd till frukost!

Jag och sambon var in på en av bankerna i stan för att kolla vad de kunde ge för räntor då det är dags att skriva om ett av bottenlånen. Vi handlade lite och bestämde att det blir pizza till middag. Det var gott, men ni vet när man ätit så man mår lite sådär halvers illa? Det var värre idag! Samvetet gjorde sitt, och eftersom det blev helt underbart väder bestämde jag att vi skulle ut och promenixa en sväng. Så storebror fick bestämma vart vi skulle gå och vilken väg vi skulle ta. Det slutade hos farmor och farfar, lite vin och lite gott till kaffet. Farligt att hälsa på dem!

Jag tror inte att jag hinner blogga nåt mer i veckan, men det kanske blir lite kort efter helgen som bjuder på en del festligheter! I morrn är det diggiloo i storforsen, på fredag är det inofficiell konsert med Bo Sundström (Bo Kaspers orkester) i Storsund och sedan är det Teugerfest på lördag. Känns som att man behöver sova lite på söndag!

Nu ska jag sova så jag orkar slita mig upp ur sängen i morrn. Känns så där lagom skoj, men det skulle visst vara lite surväder i morrn oxå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0