Usch vad tiden går!

Ännu en helg har sprungit förbi vårt liv. Vi har iofs haft en väldigt trevlig helg. Som vanligt packade vi ihop oss så fort vi kunde när jag kommit hem från jobbet i fredags. Handlade på vägen och drog till stugan. Vi har ätit alldeles för god mat och druckit alldeles för mycket pilsner, så nu är det dags för fil-middag några veckor igen.
I fredags kom min fasters karl och bjöd upp oss på kvarvarande surströmming, så jag och en av mina systrar knatade iväg. Jäklar vad smaskigt det var! Och jag lyckades trycka i mig en skåne! Det var inte dåligt, den var faktiskt ganska len och rann ner alldeles för lätt...

Lillasyster har fått lite för mycket burkmat så hennes mage är inte riktigt vad den borde. Inte storebrors heller för den delen. Men på det stora hela mår de bra. De har varit vakna länge på kvällen och sovit länge på morgonen, så nu blir det hårdkörning ett par dagar för att få rätsida på sömnen.

Det var visst rallarsvängen i helgen, så vi passade på att åka iväg; jag och barnen, samma syster som åt surströmming och deras barn och alla barns mormor, för att åka lite karusell. På morgonen pratade jag och storebror om att åka karusell, och han var jättesugen på att åka en bil-grej där bilarna är som sammankopplade och kör runt en kort bana med en minibacke. När vi kom dit var den så klart trasig! Vi gick en sväng och hittade lite annat som gick att åka. När vi var på väg därifrån gick vi förbi bilarna igen och nu verkade de funka, så jag löste biljett till den. Jodå, det gick bra, men gubben (för det var en gubbe) fick knuffa på "tåget" i en av kurvorna för det fastnade hela tiden där. Nöjd storebror var det ändå till slut!

Nu ska jag gå i duschen efter en halvsvettig helg. Förhoppningsvis somnar lillasyster snart.

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0