Händelserikt?

Surväder kan göra vem som helst irriterad, och igår var jag inte rolig kan jag säga! Huset såg ut som ett bombnedslag och jag tyckte jag städade och tvättade hela tiden och ingenting syntes det. Riktigt pissigt! Jag hade spanat in ett pump-pass som jag åkte iväg på och var på betydligt bättre humör när jag kom hem. Men jäklar vilken träningsvärk jag har idag! Att sätta sig på toa är en plåga! Winky Jag passade på att gödsla gräsmattan direkt när jag kom från träningen, annars skulle det aldrig bli gjort. Perfekt när det regnade oxå!

Om barnen var änglar igår, tack och lov, var det omvända världen idag! Storebror var på dagis och jag och lillasyster passade på att handla. Jag har hemma igen halv 11, måste vara rekord!!! Jag trodde hon skulle somna i bilen, men inte det. Snabbt packa ur väskorna och ge liten mat och sedan lägga henne i vagnen. Medans hon sov skurade jag större delen av toan, och när de somnat tog jag golvet. Det behövdes! Inte så mysigt under badkaret, men det kanske man inte ska säga så här på bloggen... vad jag skulle komma till var att typ vid tre på eftermiddagen idag surade hela familjen ihop. Trötta barn och dåligt väder, tvätt som väntar och städ som inte blev av.

Helt otroligt! Båda barnen somnade innan 19.00!! Och ingen av oss var på det bästa humöret idag. Jag får väl skylla på vädret...

Idag har jag varit hos BM. Jag är inte gravid, vad jag vet. Nä, jag skulle ha nya piller. Testade blodtrycket och det låg väl runt 115 eller nåt i övertryck, och 60 under. Jag bad om blodvärdet oxå, och det låg på 113 så det var lite lågt. Så nu käkar jag järn. Tycker inte att det borde vara lågt, då jag äter leverpastej och en massa grönsaker, men tydligen var det så. Vi äter iofs inte lika mycket rött kött längre, utan mer kyckling och det kan kanske vara en bidragande orsak. Någon som vet?

Jaja, när jag och barnen kom hem stod min bil på gården. Det är sambon som kör den, så jag tyckte det var lite konstigt. Magsjuka var det första jag tänkte på, eftersom en av kusinerna åkte på det i helgen. Eller så var det lillasyster som smittat. Men nä, han har ramlat och slagit huvudet när de spelade innebandy idag och har förmodligen åkt på någon mindre hjärnskakning. Jag ringde akuten och hörde mig för vad man skulle kolla efter, och det var om han skulle bli svår att kontakta eller få minnesförlust. Då kan det vara läge att åka in. Vi får se hur natten går.

Men sverige vann  i alla fall över grekland!!

HEJA SVERIGE!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0