Brunt vatten

Jag hade tänkt göra pasta med skinksås idag, men det var jag inte så sygen på sedan jag sett vattnet... Det har visst varit läckage på någon vattenledning och vattnet kunde färgas av rost som finns/fanns i rören. Det blev fil och grillkorv.

Ibland kan man ju undra hur man är funtad egentligen! I morse var det underbart väder så jag drog Sixten på bob och hade Tyra i vagnen. I snöslask. Det tog ändå bara en kvart! Det var skönt med ett fyspass, men det får räcka med ett så jag hämtade honom med bil...

Efter vår kulinariska middag gick jag ut i garaget för att leta igen Sixtens stövlar. Jag hittade halva garaget full i skräp men inga stövlar, så ser ni ett par grå stövlar med orangea ränder (ser ut som vägverketstövlar) märkta med Sixtens namn kan ni väl höra av er! Jag ska springa runt på stan i morrn och se om jag hittar några vettiga till ett vettigt pris. Skor har en tendens att dra iväg i pris, oavsett vilken storlek de har!

Efter helgens svullande var det dags att ta tag i livet igen. Idag har jag faktiskt hållt mig borta från godsaker! Men det har märkts på mitt humör. Usch vad jobbigt det är att vara irriterad helt utan egentlig orsak. Kidsen behagade vakna vid 6 i morse och Sixten har inte sovit nåt idag och han var precis hur trött som helst när vi kom hem från dagis. Och inte fick han välling ikväll heller. Sambon visade honom vattnet och sa att det inte blir så rolig välling av det. Jag bävade för nattningen men han somnade hur lugnt som helst! Men han var visst inte helt nöjd.

Nu verkar Tyra vakna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0