En sjukling rapporterar...

I morse var Sixten igenmurat på ena ögat.    Jag ringde på vårdcentralen direkt för att höra om vi skulle göra nåt när vi var tre som har ögoninflammation. Jag fick prata med en kändis och det kändes faktiskt ganska bra även om hon inte sa några oväntade saker. Så, vi har tvättat ögon idag för allt vad vi varit värda och så rev jag ur sängkläderna och tvättade dem i 90 grader. Bakterierna överlever visst på kuddarna oxå... Nu är jag ganska sugen på en tumlare måste jag säga! Jag snorar som aldrig förr och har fått ett sånt där svid i näsan. Ni vet en punkt i näsan som sticker och jävlas när man ska snyta sig eller tvätta sig i ansiktet. Jag får kanske smörja mig med inotyol så jag läker ihop.

Tyra har fått messmör och laktulos idag, och det har gett resultat! Förhoppningsvis behöver hon inte ha ont när det ska till A nu. Hon är inte så bra på att dricka, men vi försöker trycka i henne vatten allt vad vi bara kan.

Idag har jag fått tag på dem jag ska jobba med! Vi skulle ju ha ett möte i morrn, men det bokade vi om till på måndag. Förhoppningsvis är jag frisk då och de jag ska träffa på jobbet. Följetongen fortsätter!

Och hör och häpna!! Fast det kanske jag skrev igår, vi har fått upp listerna i vardagsrummet! Och vi har fått huset städat!!! Sambon konstaterade att vår soffa börjar vara färdig, men det är kanske inte så himlarns långt borta till en ny... Vi får väl se. Vi ska ha ekonomi för det oxå.

Dagens Sixten!     Han höll knappt på att ta sig ur lådan sen...

Snart ska det visst göras om lite här på blogg.se. Lite nya funktioner och nya layouter. Det ska bli skoj att se hur det blir!

Nu ska jag ta mitt snorpapper och gå...

Vi ses

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0