feber

Tyra har feberSicky, hon har legat strax under 40 hela dagen. Alvedon hjälpte inte så bra, så vi har fått tag på Ipren. Lös i magen men god aptit, så det är nog ännu en reaktion på Laktulos. Nu blir det bara behandling var tredje dag eller så, vi får väl se i morgon hur det är.

Alltså har vi tagit det ganska lugnt idag, vädret ute har inte direkt inbjudit till uteverksamhet även om det varit varmt. Nästan sju grader! Det har droppat från garagetaket idag så man kan tro att det regnat ute! På förmiddagen, halv 10 när jag skulle lägga Tyra lade jag mig själv oxå. Jag vaknade kl 6 i morse och började hosta så jag klev upp en stund tills det lugnat sig. Jag skulle bara vila lite, Tyra somnade direkt och jag en kvart senare. Jag vaknade halv 12! Det finns ett lite sömnbehov i tvåbarnsmorsans kropp... *gäsp*

Sixten har varit rätt rastlös dock. Lite Soccer Ball och Balloonsfunkar för att hålla honom igång inomhus, och så har han hjälpt mig starta en Washing Machine. Nu höll han på att somna hos mig i soffan. Vi tog en turbotandborstning och sedan höll han på att somna på skötis. Jag sa åt honom att han skulle få vila om han ville, men "man kan inte sova på skötbordet, man sover i sängen" sa han då! Det är ju så att mammahjärtat svämmar över av kärlek ibland jämt!

Jag har suttit och mipplat med en testblogg idag, men jag får inte riktigt till det som jag vill ha det.  Jag har btw lärt mig hur man får in filmer i bloggen! Frågan är bara vad man vågar lägga upp. Vi vill inte att filmer och bilder ska användas till nåt tokigt!

Kommentarer
Postat av: Slarva

Ser att du också pysslat lite med utseendet?!! Klart du måste lägga upp en film! :) Blev lite nyfiken vars du hittat hur man gör? Måste man ladda upp filmen på typ Youtube först eller?

2008-03-29 @ 19:47:24
URL: http://slarva.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0