Är jag bra eller?

Nä, våra barn är bäst. Tack vare att de är så snälla har jag och storebror kunnat kratta nästan hela tomten idag. Riktigt skönt att ha det bortgjort! Och det var ett smart drag att ha krattat bort löven redan i höstas, annars skulle de fortfarande ha varit blöta och inte gått att få bort. Sedan har vi rensat lite i jordgubbs- och smultronkragarna också. De flesta plantor har tagit sig, jag tror det bara var en jordgubbsplanta som inte klarat sig. Men de har ju en förmåga att sprida sig, så jag är inte speciellt orolig.

Det har varit full rulle idag, jobbat ute och haft folk här till och från hela dagen. En släkting hälsar på sin tvillingsyster och de har varit förbi en sväng, pappa kom en stund och min svägerska var här en snabbis innan lunch. Det var trötta barn som somnade idag! Storebror ville inte ens ha välling, bara lite juice i en pipmugg. 

Jag har blivit moster igen! En liten kille kom efter igångsättning igår 19.46. 50 cm lång och drygt 3 kg. Precis lagom! Vi gratulerar och smaskar smörgåstårta i morgon!

Nu ska jag faktiskt ta mig en pilsner, efter en dags gott arbete. 

Rocka på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0