idétorka

Att hitta en rubrik till varje inlägg är inte lätt, särskilt när jag vill ha en unik rubrik till varje inlägg... Fånigt, men sån är jag.

Jag fick sovmorgon imorse! Jag fick sova ända till halv 8 eller nåt sånt! Fast jag låg kvar i sängen och läste ganska länge, så klockan var vid 9 när jag gick ner. Skönt!

Jag tog barnen med mig och traskade ner till en lekpark inte så långt härifrån. Storebror cyklade och lillasyster sov i vagnen. Jag tog paraplyet med mig, bara om det skulle komma någon skur. Vi hann inte vara där många sekunder innan det kom en ganska rejäl hagelskur! Vi var där en timme ungefär innan det var dags att knata hemåt igen för att fixa lunch.

Idag, som många andra dagar, konstaterade jag att det är ganska skönt att ha sambon hemma. Man kan ge båda barnen den uppmärksamhet de förtjänar, dvs nästan allt tid man har. Man hjälps åt med hushållet, idag har jag dammsugat nedervåningen medans sambon varit uppe och lekt. Medans jag och barnen varit ute åkte sambon och handlade. Det känns som att man uppskattar varandra för lite, fast en kram här och där hinner man med ibland!

Och som vanligt när jag ska spela in nåt så kraschar det ju! Vi kör tv via datorn, och programmen som spelas in läggs på disk. Problemet med att köra dator är att kanalerna försvinner ibland. Det händer typ varje gång jag vill se eller spela in nåt. I onsdags var det hockey, så jag kunde inte spela in greys. När man ser på kodad kanal kan man inte spela in på annan kodad kanal, hur det där funkar kan jag inte svara på. Tur att det var repris idag! Så vi ställde in en inspelning, men vad händer??? Jo, kanalerna försvinner! Och kommer tillbaka efter nån omsynk eller nåt precis när greys är slut. Det måste vila någon förbannelse över mitt tv-tittande...

Vi tänkte lägga in en grattis-grej via nätet i tidningen. Men, se det går inte! Det är nåt vajsing med sidan, så formuläret man ska fylla i finns inte. Det står nåt i stil med att "här ska pristabell och formulär finnas", men inget mer! Så jag ska ringa annonsavdelningen i morgonbitti kl.08.00. Förhoppningsvis har vi ett litet grattis i tidningen på onsdag, om det hinns komma med.

Jag har hört att det går någon hemsk magsjuka oxå, så vi får se om storebror får vara på dagis i veckan. Jag är lite av en emetofob, som jag skrivit om tidigare...

Nu måste jag gå och lägga mig om jag ska orka upp i morgon. Jag har sovit en timme på eftermiddagen idag med lillasyster, så vi får väl se hur det går!

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0