Kan vi få vara friska???

Jag har inte skrivit här på ett par dagar. Vi har haft full upp och sjuka barn, så det har inte varit läge för nåt bloggande...

Lillasyster har ju haft feber från i måndags, och storebror har hostat på kvällarna så jag tror lungorna skulle komma upp på honom. I torsdags när han fick en ny hostattack och knappt fick nån luft fick jag själv lite panik. Jag satte upp honom hos mig och lade hans armar om min hals, han satt med ryggen mot min mage och vidgade luftrören maximalt. Då slog det mig, krupp! Och jag läste lite om det och allt passade in. Kraftiga hostattacker efter ett par timmars sömn men opåverkad under dagen. Man borde kontakta läkare för att få diagnosen bekräftad, så jag ringde på fredagmorgon.

Vi fick komma dit och läkaren lyssnade på storebrors lungor och hörde ett pipljud som indikerade på bakterier, men eftersom han har varit feberfri och annars opåverkad så valde vi att avvakta antibiotika. Lillasyster hade haft feber i fem dygn så han kikade på henne oxå. Hon har hostat och kladdat i ögonen hela tiden, och hon var röd i halsen och pipljud i lungorna så hon fick kåvepenin direkt. Febern gav sig på en gång, men hon hostar nästan lika mycket än. Inte äter hon mycket heller. Det gör inte storebror heller för den delen. Detta ger att ingen av dem har det bästa humör man kan ha, men är man inte frisk så är det inte så mycket att göra!

Igår jobbade jag en del, och tog hem lite tvätt. Det är ju hur underbart som helst när man kan hänga ut tvätten! Nu går det faktiskt att tvätta mer än en maskin  per dag, och det går ganska fort att tömma tvättstugan! Härligt! Idag har det regnat och gått åska, så det har inte blivit så mycket tvättat idag... 

Jag hade ju tänkt städa hela dagen idag, men jag har bara hunnit dammsuga övervåningen och torkat fönster idag. När jag höll på med sista fönstret började det regna, så ibland ska man ha tur! Jag hörde muller när jag höll på med köksfönstret men jag chansade. Skönt att ha det gjort! Nu skulle jag bara ha dammtorkat, skurat två toaletter, plockat bort i köket och torkat allt där och hallen, tvättstugan och förrådet. Förhoppningsvis blir jag av med lite kartonger i slutet av veckan, så då kanske jag blir klar därute. 

Men vilket underbart väder vi haft då!!! Grillat flera gånger och rensat lite rabatter och krattat säkert 2 kvadratmeter gräsmatta! Hoppas det blir lite bättre väder i veckan än det varit idag, så man kan vara lite ute.

Nu ska jag hosta lite och hänga lite tvätt, samtidigt som jag ser film och gör lite annat. Vilket roligt liv man har!

God natt

Kommentarer
Postat av: B

Är du intresserad av HBS, eller vill bara se nytagna bilder på dom snygga killarna? kolla in min blogg!

Ha en trevlig kväll!

2008-05-04 @ 21:48:27
URL: http://mynameisbeckaa.blogg.se
Postat av: Maria T

Ja nu är det nog dags att ni får bli friska. Men vill ni ha vattkoppor så kan jag erbjuda er det här. Eddy har nog åkt på det nu.
Hoppas ni blir friska snabbt!

2008-05-06 @ 05:21:37
URL: http://minaskatter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0