Klippt

Jag har klippt storebror idag. Kort. Väldigt kort. Maskinkort, men det längsta som gick. Men eftersom jag brukar klippa "för hand" och några cm längre än det blev idag så tycker jag att det är jättekort! Fast skönt för honom som blir toksvettig på sommaren då han har världens tjockaste hår!

Sambon drog på fest idag, och jag lurade hit min mamma på surströmming då pappa oxå skulle på firmafest. Jäklar vad gott det var!!! Kan starkt rekommendera Röda Ulven och rödlöksröra (rödlök och creme fraice (stavas?)). Jag skulle bara haft en pilsner till, men av princip dricker jag inte när jag har barnen själv. Det känns så himla onödigt om det skulle hända nåt. Jag är präktig, jag vet.... En dålig egenskap jag har!

Innan sambon åkte har han hunnit tömma garaget på lite skrot och åkt på tippen med. Med sig hem hade han jord så att vi äntligen kunde sätta våra morötter vi väntat på i flera veckor! Nu har vi bara en pallkrage kvar, och där kanske det blir lite kryddor, men jag måste bara fixa hem lite sånt först. Kan man köpa sånt i kruka och plantera ut? Någon som provat??

I morgon ska vi till storforsen med lottorna och det skulle visst vara lite ostadigt på förmiddagen. Hoppas det ger sig så att det blir trevligt utan att vara dyblöt! Och det har en tendens att bli rätt halkigt på stenhällarna...

Nu ska jag försöka njuta av lugnet en stund innan det är sovadags. Jag har lovat att vara hos mamma kring nio i morgon och det blir inte det lättaste!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0