Redan kväll!

Tiden går fort när man har roligt! Nu har jag suttit och fipplat lite med kort, och det är riktigt skoj! Fast jag har bara börjat mixtra med lite filter än, så jag har MYCKET kvar att lära! Så idag blir det bilder med lite bildtext...

nimby












Vi var ju iväg på Skeppet på pite havsbad, och då kom Nimby och hälsade på. Det var rätt spännande för några barn. Det hjälpte inte ens med mamma... Men det var riktigt skoj! Barnen var alldeles svettiga och det gick åt rätt mycket festis och vatten i fikapausen. Men vad de kan ta betalt för nimby-prylar! Nu kommer jag inte ihåg vad grejorna kostade, men jag vet att det är dyrt... Men men, det går att göra affärer av allt!



















































blommorJag hade ju lovat en bild på min vårplantering som jag satte tidigare. Det är lite tulpaner, påskliljor, nån krokus och en del annat. Idag var jag och kikade till den lite, och några av tulpanerna kommer med blomknoppar! På nåt sätt har jag börjat tokgilla tulpaner sedan vi flyttade in i huset. Jag vet inte, men jag börjar känna mig lite som en tant, även om jag inte fyllt 30 än! Hur ska detta sluta??? Shocked







tyra promenerar




Lillasyster har blivit jätteduktig på att gå med vagnen! Hon har en del kvar att lära vad gäller att svänga och vända, men på ett tag så! Att gå verkar vara det bästa hon vet nu, man kan gå hela dagen med henne. Och det känns i ryggen! Men vad gör man inte för sina barn? Igen??

























sixten cyklarCykeln som jag till slut lyckades fixa funkar bra! Det tog ett tag innan trampningen flöt på bra, men nu går det hur bra som helst! Det är lite svårt att titta sig omkring än, men han är rätt duktig på att styra. Nu håller vi oss på gång- och cykelvägen bakom huset, och vägen i anslutning till den. Det är inne på ett villaområde så det är rätt lite trafik. Skulle det komma en bil så kan man säga till så att han kommer nära mig eller pappan. Det känns rätt skönt faktiskt. Och hjälmen sitter på som en självklarhet. På mig oxå, ialla fall när jag cyklar med storebror! Dubbelmoral, jag vet...












































humla
Jag måste ju bara berätta om köttbullen humlan som kom in igår! Jag och lillasyster satt och åt lunch, när jag hörde tåget. Trodde jag. Jag tittar upp för att se vad det egentligen var, och där var nog den största humla jag någonsin sett! Ramen runt fönstret är väl ca 4 cm eller nåt. Då vet ni på ett ungefär hur stor denna humla är!

Jag skyndade mig att flytta på lillasyster, då den var oroväckande närgången och hämtade sedan en burk med lock. Satte burken försiktigt över humlan och struntade i locket och tog ett papper i stället. Det gick liksom lite lättare att kila in ett papper mellan burken och fönstret än ett lock för att stänga inne humlan i burken. Sedan skyndade jag mig allt vad jag hade ut på gården för att kasta iväg burken så att humlan kunde flyga iväg! *dagens hjälte*





Sedan måste jag bara visa värsta bron/backen/rutchkanan som sambon och sonen byggt!
stor backe

Och jag har äntligen skurat merparten av huset! I morgon ska jag ringa och se om vi fått ett jobbförråd så jag får bort lite grejor från mitt eget förråt så jag kan städa där oxå. Sedan är det helg!

Det ser bra ut i hockeyn idag, men snart är det godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0