Bloggtajm!

Trodde inte att det var så länge sedan jag bloggade, men jag har haft fullt upp och längtat till sängen varje kväll!

Storebror har haft feber sedan söndagkväll då han hade feberfrossa. Då var det nära att jag åkte in till akuten ska jag säga! Det gick över efter ett tag men då hade han över 40 grader så svalare har han varit. Måndag feberfri, men åkte dit igen på kvällen så jag var hemma med båda barnen i tisdags. Onsdag och torsdag var sambon hemma med dem. Tydligen hade storebror varit ganska spak i torsdags och inte ätit så bra så jag ringde vårdcentralen när jag kom hem. Så klart fanns det inga läkartider så om vi klarade oss skulle vi avvakta tills idag. Han hade fått mollipekt sedan i måndags eller tisdags utan att det har hjälpt, och ingen annan av oss andra har blivit sjuka så jag misstänkte bakterier istf virus.

Så i morse ringde jag igen och fick faktiskt komma till en läkare, annars brukar det låta "det är nog bara en vanlig förkylning" så avvakta någon dag. Nu när det är barn brukar det gå betydligt lättare och alla jag pratat med har varit väldigt lyhörda! Igår pratade jag med min svägerskas kollega (de pluggade tillsammans) så det kändes bra. Hon sa iofs att det går någon konstig feber nu som sitter i länge, men att det förmodligen är ett virus. Nåja, vi fick  komma till en läkare och han lyssnade på vad jag hade att säga och gjorde en snabb undersökning. Vi konstaterade innan undersökningen att det lät som en vanlig förkylning när man bara tittar på symptomen men jag blev ändå inte idiotförklarad. Andningsljuden lät bra men det var nåt som störde. Han knackade lite bakom ryggen på storebror och det hördes tydligt var störningen satt. Ni vet hur det låter när man knackar på en vägg? När man kommer till en regel blir det som stumt medan resten låter ihålig. Precis så lät det! Vi fick kåvepenin direkt och storebror "tjojes" när han ska ta den men han är superduktig! Lite saft och godis och annat gott efteråt så brukar det gå bra. Nu ska vi bara hålla på i 9 dagar och en dos till så är vi klara. Hoppas att det går bra att ge medicin på dagis och att jag kommer ihåg att lämna den varje dag! Annars blir det en vecka hemma för mig... Jag har tenta på fredag så det skulle vara trevligt att komma iväg någon dag iaf... Tur att läraren lägger upp .ppt-filerna han gått igenom på "fronter"!

Jag tror storebror får sova i sambons säng inatt, det känns tryggare för mig.

Nu ska jag glassa en liten stund innan det är knoppardags

Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0