firad igen!

Det var inte igår jag satt och bloggade! Det kan bero på att jag blivit firad. Ordentligt!

Jag satt och pluggade igår, vi har ju tenta i morrn. Sambon går och kastar sopor och tar en sväng förbi brevlådan. Där är brev med innehållet adresserat till mig! Det var ganska kortfattad information, men det framgick att jag skulle ha med mig kläder för att träna, bada, kunna vara ute och så skulle jag ha partykläder med mig. Sedan skulle en bil hämta mig halv tolv. Jag fick brevet strax före elva så det var lite tajt... Det blev en del kläder kan jag säga! Min sambo låtsades så klart vara helt oförstående. Han är inte så bra på att ljuga! RollJag hade packat och satt och väntade, men det drog ut på tiden så jag satte mig och byggde lego med storebror och vi hade ganska trevligt. När klockan närmade sig tolv dök mina två systrar, min svägerska, en gammal barndomskompis, en annan kompis och de jag hälsade på när vi var ner till Ume förra helgen! Gissa om jag blev chockad! Och blödig som jag är började jag ju så klart nästan grina.

Vi stuvade in min packning i bilarna och så åkte vi iväg. Första stoppet var på akva mega, där vi åt lunch, drack vin och bowlade. Trevligt! Sedan bar det iväg mot stan igen. Jag tänkte att vi kanske skulle till munksundsbadet då vi känner en som jobbar där, eller i alla fall har jobbat där. När vi åkte förbi och svängde in på Sundsgatan tänkte jag "korpen" då en annan jobbar där. Och så skulle jag ju ha träningskläder där, så jag var inställd på att spinna eller göra nåt annat trevligt. Men så åkte vi förbi korpen oxå. Då blir det väl öjebyns simhall, eftersom den som jobbat i munksund jobbar i öjebyn nu. Där badade vi bubbelpool, plaskade i varmvattenbassängen och bastade. Min kompis i Ume säljer grejor för Mary Kay så vi fick prova lite peelingkrämer och annat som luktade gott. Eftersom vi var tvugna att vara ute därifrån kl fem så hann vi inte fixa oss speciellt mycket där, men jag tänkte inte så mycket på det. Sedan satte vi av till svärmor och svärfar! Där blev jag sminkad och friserad och fick sedan ögonbindel. Där försvann den uppstylingen... In i bilarna igen och sedan bar det av. Lite längre denna gång och jag misstänkte skogsgården i Böle. På vägen hämtade vi upp sambon till en av tjejerna som varit med under dagen. Men så började vi köra lite runt och lite kors och tvärs för att villa bort mig, men när vi körde in på en längre grusparkering och stannade där hade jag ganska klart för mig vart vi var. På skogsgården i Böle. Fortfarande med ögonbindel på blev jag ledd in och när vi tog av den var hela min familj (utan barn) och svärmor och svärfar och en annan barndomskompis och hennes karl där! Hurra hurra hurra och middag med presentöppning och vin och snaps och sedan en massa musik! Och så klart ett bildspel med kort på mig. Inga direkta pinsamheter dock som tur var! Jag fick en lykta man kan sätta in ljus i att ha på bron, ett halsband från snö of sweden, ett presentkort på klipp och färg och en riktig gjutjärnsstekpanna. Mycket bra saker alltså!

Nu ska jag plugga lite till och förhoppningsvis får jag iväg en beställning till tupperware ikväll. Någon som vill ha en demo? Jag ska ta mig i kragen och försöka få ut lite lappar till grannarna här runtikring så kanske jag kan expandera lite. Jag ska fixa några kataloger att ge till mamma så att hon får ta till sitt jobb i veckan.

Vi ses!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0