Okej då

Jag bloggar väl lite då!

Vi har väl inte haft det så körigt, men ändå fullt upp. Vi började ju städa i måndags, och hann så klart inte klart. Jag dammsög klart igår medans sambon städade undan middagen bestående av fil och mackor. Härlig middag va?!!

När jag hämtat barnen från dagis hade lillasyster tagit av sig jackan och slängt den på golvet. Storebror har som tagit på sig en "vuxenroll" och ska barnvakta lillasyster. Han skulle hänga upp jackan åt henne, men han hittade inte kroken så jag fick hjälpa honom. Det är ganska gulligt, men jag tycker inte att han ska behöva ta det ansvaret än i alla fall. Idag när jag skulle hämta dem var storebror på en annan avdelning och lekte, så en av pedagogerna gick och hämtade honom. När han kom tillbaka fick lillasyster en kram som heter duga! Sedan började han busa med mig, och jag lade ner honom på rygg på golvet. Där berättade jag att vi skulle hem och slå in ett paket till pappa som fyller år idag. Sedan ska vi äta och sedan kommer morfar och farmor och farfar. Med honom liggandes på golvet tar jag tag i hans fötter och kör ut honom till hallen. Det ser ut som en skottkärra utan hjul... Lillasyster ser vad jag gör och lägger sig så klart på golvet, fast på mage, och puttar sig ut! Hon ska göra allt som storebror gör!

Det är så kul, för nu har de börjat leka tillsammans, eller de har de gjort länge, men det är liksom mer bus i det. Lillasyster har inte lärt sig riktigt hur man kör på järnvägen än, men hon är på god väg. Iakttar och härmar. Hon har börjat "prata" mer, så nu får man snart passa sig igen så man inte säger nåt dumt! Som tur är har storebror inte tagit efter oss än. Fast man försöker hålla undan div. fula ord när barnen är i närheten.

Jag tror jag ska köra igång en synkning av ipoden så att jag har nå musik i bilen på väg till Ume i helgen. Hoppas det blir trevligt där!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0