Snott

inledningen av Abbes pappa. Jag är trött. Lillasyster ville inte sova mellan sisådär halv tre och halv fem, fem nån gång. Inte så kul när det bara är jag som duger och jag själv ska upp före hin håle. Jag provade alla medel innan hon somnade, näsdroppar, välling, sova i min famn, tillbaks till sängen. Till slut blev jag less och gick ner och satte hon i vagnen. Där tog det kanske en eller två minuter så sov hon! Om det blir samma visa inatt går jag ner direkt. Lakanet i soffan är kvar...
Fast idag hade jag nästan sovmorgon. I morgon blir det tungt kan jag tro. Jag ska vara i Älvsbyn kvart i sju, vilket enligt min mening är alldeles för tidigt!

Jag trodde att jag skulle hämta barnen på dagis idag. När vi hade typ en minut kvar innan jag var hemma ringer mobilen. Det var vår superbarnvakt som ringde och sa att hon inte hade någon nyckel! What??? Då stod hon på vår uppfart med barnen och hämtat dem från dagis! Så snopet! Storebror lekte med sin järnväg i trä när jag höll på att göra iordning mig för träningen idag. Då säger han helt apropå ingenting, "jag längtar efter B" som är vår barnvakt! Skulle hon höra det skulle hon nog aldrig sluta gråta glädjetårar!

Älskade barn. Nu ska jag springa genom duschen och sedan är det ryggläge som gäller. Fast jag somnar helst på mage med ena hörnet av kudden under kinden. Undrar varför jag har två kuddar???

Jo, måste bara få skryta lite... Jag tappade så klart pulsklockan innan jag skulle och träna och det såg ut som att den fortfarande levde. Det gjorde den så klart inte... Nu funkar den igen! Skruva ur batteriet och sätta fast det igen bara. Sedan lyckades jag kanske förklara lite energi, arbete och effekt för en klass jag hade idag. I morgon ska det bli intressant att höra om jag ska vara kvar eller inte nästa vecka.

God natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0