Blåsigt

Det blåser lite idag. Typ storm eller så på ett ungefär! Sambon har fått jaga dynor till utemöblerna idag, locket på lådan blåste upp och av själva lådan och alltihop välte. Sedan blåste dynorna ut, och en har blåst bort så jag vet inte om den kom hem igen.

Idag har vi varit inne hela dagen. Nä, vi var och badade oxå! Jag har satt upp nya insynsskyddet på toan idag, överkanten blev inte helt jämn, men det ser hyfsat ut iaf. I värsta fall får vi väl ta ner den igen och skära till den. Det är en sån där som man kan ta ner och sätta upp, ta ner och sätta upp... Ni fattar nog. Farmor har haft fullt upp idag, så jag och en av mina systrar åker och firar henne på tisdag i stället. Då är det min lediga dag, så det blir lite födelsedagsfirande och skriva ut saker på jobbet-grejor att göra. Barnen är lediga från dagis, så det blir till att vara effektiv!

Sambon fick i uppdrag att fixa middagsmaten idag. Och det blev palt! Han skalade och malde potatisen tillsammans med sonen, och sedan skar jag och gjorde bollar av fläsket, själva paltsmeten och lade ner paltarna. Men jäklar vad gott det blev! Och jag har hunnit planera lite. I morgon har jag hela två mattelektioner och nån form av samling verkar det som, så jag behöver nog inte jobba ihjäl mig. På onsdag har jag fullt upp ser det ut som, så den tid jag har lektionsfri på måndag kommer nog att gå till att fixa en massa praktiska saker inför onsdag.

Måste ställa upp nåt som ramlade omkull ute, som sagt det blåser lite.

I morrn blir det nog väckaren som vaknar först skulle jag tro!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0