Hoppsan!

Efter en späckad helg har jag nu äntligen tid att somna en stund framför datorn!

Fredagkväll vet jag inte om vi gjorde nåt speciellt, vi åt lite god mat och drack lite vin eller nåt. Jag hade ju fått veta att jag kanske skulle städa en lägenhet, men det behövdes inte!!! Tjejen som vi anställt kunde ta det själv, så jag kunde ta helg i lugn och ro. Fredagsaftonen var just lugn och skön. Ingen stress och barnen somnade gott!

I lördags vet jag inte heller riktigt vad jag gjorde på dagen. Svågern kom med ungarna en stund och de fixade väl med nåt. Ganska precis när de kom ringde min syster, vars son pluggat till körkort, och undrade vad vi skulle göra på eftermiddagen. Nja, inget speciellt sa jag. Så vi blev bjudna på middag i Älvsbyn! Vi gick ut på byns enda (?) krog och åt flottigt gott. Innan vi tog oss ut kom värsta regnskuren, så det var nära att syster yster fick köra. Himlen klarnade och det slutade regna, så hon svepte pilsnern som stod på bordet och vi knatade iväg. Och klarade oss både dit och hem! Lillasyster somnade i vagnen och sov en stund, så när hon sedan vaknade hade hon ju sovit middag! Storebror var inga större problem att få isäng.

Då, när syrran ringde hade jag liksom förträngt att vi skulle plocka bär på söndagen, så vi fick styra om lite. Vi körde så snart vi vågade ner igen, och kastade i lillasyster lite lunch och packade ihop lite grejor så vi kunde äta i bärskogen. Eftersom vi har så vi klarar oss kändes det inte lika viktigt att plocka så att andra fick, så vi unnade oss lite lunch. Middag blev vi bjudna på hos svågern, och jag fick vara lite ofin och stressa på lite. Egentligen ingenting, visade det sig. Idag hade vi en diagnos på matte a, så jag och en reskamrat repeterade lite. Inte så lätt att veta vad vi skulle kolla på och så klart blev det fel saker... Jag kände mig ändå ganska säker, och borde ha klarat det. Bara därför skiter det sig totalt! Det ska bli spännande att se... Ju förr dess bättre, för då kan jag lämna tider till dagis.

I morgon ska jag köra hem svågerns bil, då "frun" i huset ska operera sig i Kalix. Förhoppningsvis är vi klara ganska samtidigt så ingen av oss behöve vänta. Men för säkerhets skull ska jag ta med mig datorn så jag kan jobba lite med en inlämningsuppgift vi fått. Den ska vara inne den 12 sept. men det är lika bra att göra den nu, så jag inte sitter sista kvällen... Måste ta itu med en annan uppgift sen, där jag måste kolla upp ett projekt vid nåt företag för att se om de följer "mallen" vi fått idag. Förslag på projekt? Jag funderar lite på nåt hos polisen, men jag vet inte om de har nåt bra här i Pite´.

Nu ska jag packa så jag inte glömmer nåt i morrn, jag höll redan på att glömma lunchen! Fast jag tror inte att vi har nåt klart så det blir nog en macka eller nåt...

Natti natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0