PANIK!!!

Jag har jobbat lite med projektmetodik idag. Jag ringde upp en tjej i Stockhom och vi pratade en stund. Direkt jag lade på luren ringde mobilen. Det var från vakansen i Älvsbyn! Hur i hela friden fick de tag på mig tänkte jag, och hon svarade direkt. Från min egen kommuns vakans... Så spännande var det. Jo, de behöver en vikarie en eller två veckor i VIDSEL av alla ställen! Jag mitt nöt tar det... Mina två sista veckor innan skolan kör igång på riktigt. 80% och samkörning. Ledig tisdagar och slutar senast 13.00 fredagar. Det kan bli lite tufft men säkert skoj!

Idag trodde vi att barnen skulle somna tidigt. Lillasyster var rätt seg där vid 18-snåret. Hon hade varit ute hela dagen. Och då menar jag hela dagen. De var ute när jag hämtade på dagis och storebror bestämde att vi skulle grilla korv med bröd ute till middag idag. Så vi var ute hemma från 15 till 18 ungefär. Då hade storebror börjat dagen med att var på gympan och sedan bara varit inne för lunchpaus. Och de hade visst ätit hur mycket som helst! Lillasyster låg över en halvtimme och gnolade på i sängen medans storebror förmodligen somnat innan jag gått ner för trappen.

Nu sitter jag och sambon i soffan med varsin dator och sneglar på idol. Sedan ska vi se om Filip och Fredrik klarar av att behålla en och en halv mille för femman eller om tjejen ser ut att sno åt sig pengarna. Finalen går visst i morrn.

Det blir en hård dag i morrn ser det ut som! Jobb på förmiddagen och en stadsvända med barn och "moster". Jag ska visst och träna oxå har jag tänkt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0