Första dagen på jobbet

fast jag har hunnit med någon timme tidigare i veckan oxå. Ikväll blev det tre timmar inflyttning typ. Jag ska hålla lite koll på några lägenhetern i stan så att man snabbt kan flytta in och ut ur dem. Behövs det städas eller fixas nåt annat ser jag till att det blir gjort. Nu i helgen måste jag tvätta en del så att det är inflyttningsklart på måndag efter lunch. Och jag ska göra någon slags mapp med bra telefonnummer, inventarieförteckning cykelkartor och lite annat smått och gott. Alltid värst i början när allt är nytt och det ska skrivas hit och dit. Sedan blir det lite mer klipp och klistra.


Vad har vi gjort idag då?Sixten har varit på dagis och han var lätt att både få in i bilen och hämta när han skulle hem. Det kan vara lite knepigt åt båda hållen. 
Vi har fått ett spel från en bokklubb med posten idag, så det har vi spelat lite. Sedan ville han se björnbröder och han somnade så klart på soffan! Tyra sov samtidigt, så under tiden de sov förberedde jag för middagen så det skulle gå smidigt. Vi åt när sambon kom hem och sedan åkte jag iväg ganska direkt och var hemma strax efter nio. 


Nu är det lite tv innan det är dags att sova. Det blir några timmars jobb i morgon på förmiddagen oxå. 

Nu är det slut för idag
Tack och adjö för idag
Tänk vad mycket vi gjort 
och vad dagen gått fort
men nu är det slut för idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0