Tomten är far till alla barnen

Jag kom ju på att det var ett tag sedan jag bloggade, och det är ju över tre dagar sedan!

Idag är den mest händelserika dagen sedan dess, så håll i er!

Storebror vaknade mellan 5 och halv 6, och sambon gick ner med honom, slog igång lite tv och gick och lade sig igen. Strax före sju ringde min väckare och det var dags att kika på luciamorgon. Mysigt! När vi skulle äta frukost säger storebror att det kliar och drar upp tröjan. Hur mycket utslag som helst på hela bålen! Och kliar som tusan gör det. Vintertorrhet tänkte jag och smörjde in honom. Jag fick fortsätta med kylbalsam men det hjälpte inte så mycket. Eftersom han ändå var pigg och alert så åkte vi iväg på en sedan länge inbokad juldag med sambons jobb.

Vi var på skeppet och det var lika många barn som förälrar. Rejält med bus var det! Varken storebror eller lillasyster hade tid att äta så mycket. Storebror ville iväg och leka och lillasyster somnade rätt snabbt i vagnen. Efter typ 4 timmars klättring och klängning fick vi besök. Tomten kom! Alla barn fick varsin julklapp och en godispåse. Storstilat! Storebror satt i mina knän och ojade sig, tänk om han inte skulle så nåt paket! Men det fick han såklart, och han glömde att säga tack... Men det fick han fram när han kom tillbaks till mig. Det var ju lite spännande att gå fram till tomten när det inte ens var julafton! Så länge det var bus så klarade storebror av klådan, men så fort han stannade av blev det bara värre.

På väg hem ringde jag svägerskan som jobbar på akuten, men hon trodde inte att det var nåt och om jag hade nån medicin hemma. Det hade jag så klart inte, och jag ringde jourdistriktssköterskan som fixade en dos. Det blev ibara lite bättre på två timmar, så jag ringde henne igen. Väntade en halvtimme/timme till och sedan åkte vi på akuten. Storebror var svulle både här och där och utslagen bredde ut sig. Vi fick nåt som innehöll kortison och lite mer tavegyl som vi fått tidigare. Det ska räcka till tisdag om vi behöver ge morgon och kväll. Har det inte blivit bättre då ska vi till vårdcentralen för vidare utredning. Förhoppningsvis slipper vi det!

Han sover då gott nu, stackarn. Han ville isäng när vi kom hem han!
Nu skulle jag bara bli av med min nästäppa som vägrar ge sig...

Må gott

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0