Vi fortsätter

att vara sjuka. I alla fall jag. Hostar värre än någonsin, snorar och är röd i ena ögat. Jag ringde vårdcentralen idag och fick komma dit. Möttes av en läkare, rätt trevlig att se på, och han kikade i näsan och halsen, öronen och lyssnade på lungorna. Allt såg bra ut, men jag har en rejäl förkylning. Inget bakteriell alltså. Han frågade om jag hade nån hostmedicin hemma, och det har jag men inget som funkar. Nu har jag en liter mollipect hemma. Nu har jag tagit en dos, och det blir en till ikväll. Förhoppningsvis hjälper det.

Idag har vi haft barnen hemma. Storebror gick på pottan och det var inte speciellt fast form det som kom. Nu på eftermiddagen kom jag på att det har varit sådär tidigare, när vi har ätit stuvade makaroner. Och det åt vi igår! Jag kan lova att vi har haft billiga barn idag! Två stycken busar och en knäckt mamma, det kan aldrig sluta bra! Vi överlevde tills sambon kom hem, och nu verkar båda barnen ha somnat. Lillasyster har blivit så seg på att somna! Jag vet inte vad det kan vara. Det har gått kanonbra hur länge som helst, men nu ett tag har det varit helt hopplöst. Vi har iofs haft en del sjukdomar, och det kan väl ha lite med det att göra. Förhoppningsvis blir de friska nu, och det är bara 3 dagar till jullov. Om de är så pass att de kan åka till dagis.

I morgon kommer jag nog att sitta hemma och plugga. Hänga med via nätet, tur det går framåt med tekniken! Håller på att köra in det nu, har liksom inte funnits tid tidigare idag.

Min käre sambo lekte med storebror och en ballong en stund. Plötsligt hojtar sambon till och pekar i taket. Vi har fuktfläckar! Och de är fuktiga! SKIIIIT!!! Jag ringde försäkringsbolaget och berättade läget, men han jag pratade med sa att de inte gör nåt ikväll ändå. Jag ska ringa dit i morgon så fort jag bara kan.

Nu ska jag försöka övertala sambon att se house med mig, och sedan ska jag kröa lite PVX-tester.

Vi hörs


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0