Dagis!

En stärkande svettpromenad på morgonen och en på eftermiddagen var skönt. Fast man luktade inte så gott... Skönt att röra på sig efter ett par dagars stiltje!

Sixten är inne i nån faaaas nu, ska alltid säga tvärt emot och inte göra som man jag vill. Morgnarna är lite halvstridiga, men det går ändå bra. Det är inte alltid så lätt att vara den där braiga morsan som man vill vara, att försöka förklara varför man vill saker och ting går inte alltid hem! Men eftersom han gillar boben så är det egentligen inga större problem att få på overallen och allt annat.

När vi kom tillbaks från morgonprommisen hade tyra somnat och jag beslöt mig för att försöka montera hennes nya bilstol. Ny enklare montering my ass! Nåja, jag fick dit den innan hon vaknat så i morgon blir det premiärtur. Få se vad hon tycker om det och vad jag tycker om att bära henne utan handtag!

Annars har vi bara slappat idag, såg lite tv och mös i soffan en stund innan det var dags för middagsfix. Att göra tre olika maträtter kräver sin disk! Sixten gillar inte lax, så han ville inte ha vår mat. Jag försökte ha lite framförhållning och fixa hans mat så han inte skulle bli så gnällig. Och det funkade! Hädanefter ska han få äta mellan 4 och halv 5! Sedan skulle Tyra få smaka köttfärs första gången. Det gick inte hem. Kan oxå bero på att hon verkar ha börjat tandbajsa... Bara hoppas att hon inte får lika illa som Sixten!

Nu är det tv två timmar och sedan sängdags. I morgon kommer min hylla hem, och sedan ska jag, mamma och kidsen iväg en sväng. Kan bli trevligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0