Lillasyster promenerar!

Jag vet inte om jag skrev nåt om lillasysters 1års-kontroll. Det var spruta och väg och mät. Lite kläm och känn oxå. Lite tårar så klart, men på det hela gick det bra. En av "kontrollfrågorna" var om hon börjat gå. Nja, blev svaret. Hon kan om hon vill. Detta var förra veckan. Nu går hon så mycket hon bara kan! Ibland blir det en rumpdump, eller en hand i backen. Men hon går. Stortjejen! Idag försökte hon ställa sig upp fristående på golvet. Det gick nästan. Sedan åkte jag och tränade och då passar hon på! Flera gånger lyckas hon! Vart tog mammas bebis vägen???

Jag var in på arbetsförmedlingen idag oxå. Jag tänkte jag skulle försöka få lite extra pengar så att jag garanterat kan gå kursen jag kommit in på. Det såg tungt ut där... Han jag pratade tipsade om vägledningscentrum, så jag ska försöka pallra mig dit i morrn kanske. Jag kollade med a-kassan oxå, men de kunde inte hjälpa mig så mycket. Hon jag prade med där skulle skicka nåt papper man kunde söka a-kassa vid deltidsstudier. Det ser lite mörkt ut, eftersom utbildningen är 80p på lika många veckor. Vi får se hur det går... Det ska visst finnas en bok med en massa stipendier man kan söka, så jag ska förbi biblioteket en sväng oxå. Håll tummarna!

Dags för dusch och slappning i tv-soffan. Jag ska slappa alltså, inte nåt annat...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0