Trevligt!!

Det är ju skitskoj att vara lärare! Fast det är inga nyheter för mig, men för andra kanske. Det bästa med att vara lärare just nu är att jag slipper alla extra konferenser och möten och annat som tar värdefull energi från själva klassrummet. Grädden på moset är att jag varje dag får höra av eleverna att de vill ha kvar mig! Och inte bara i veckan... Men det behövs nog en manlig förebild på skolan, och om jag ska tro en av "kollegorna" är han visst inte fulast på jorden. Jag har kommit på mig själv ibland med att kolla på "typ jordens snyggaste killar" och konstaterat att det nog inte är speciellt många som jag skulle vända mig om på stan efter. Nu är jag mer giftassugen med den bästa karl som finns! Min sambo!!

I helgen var jag ju på övning. När jag och en kompis, vår nya tjej i kokgruppen, står och väntar på lunchen ringer min telefon. Övningen är avblåst och gubbarna har åkt på eftersök. En äldre man saknas, och man hittar honom 200-250 meter från huset. Tyvärr inte vid liv. En konstig känsla infinner sig när övningen dras igång igen, men glöms på något konstigt sätt bort när halvstressen med maten tar vid. När övningen börjar närma sig slutet kommer en gubbe och ska styra och ställa hur vi ska plocka ner koket och packa och allt mellan himmel och jord. Vi har liksom våra rutiner med pannan och maten och annan packning. Och så kommer han och förstör! Jag var inte nöjd, och det berättade jag för honom. Tydligen skulle det tas upp med övningsledningen oxå, så vi får väl se hur det fortsätter. Å andra sidan är han säkert väldigt duktig på att fixa saker när det behövs, vilket han visade under dagen. Men jag är fortfarande sur på honom. Men trevligt hade vi och den nya tjejen tyckte det var skoj, och hon är så välkommen!

En till tragisk händelse inträffade ihelgen. Vår tvättmaskin pajjade. Idag hade vi en reparatör hos oss, och han böt två delar som brukar sluta fungera. Tyvärr var det nåt värre fel, och det skulle visst kosta 3500 spänn att laga. Jag ska kolla på ny tvättmaskin i morrn, och kanske en tumlare om det finns nåt snitsigt paket. Extraförsäkring eller inte? Jag tror jag ska kolla lite med vårt försäkringsbolag innan jag far till stan...

Nu ska jag slappa lite innan jag ska knoppa. Det är en dag full av äventyr i morgon! :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0