Lättnad

Vi var upp på akuten igår igen, storebror var svullen i ansiktet men det verkade vara ok med andningsvägarna. Jag ringde jourdistriktssköterskan och berättade läget, och hon sa att vi skulle komma in. Om vi hade bott längre bort tror jag hon skickat ambulans. Tur att vi bor rätt nära!

En rutinerad och duktig läkare tog hand om oss, och var lugn och bra, skönt även för en orolig mamma. Allt såg bra ut, och han klämde och kände på magen och under armen på storebror som klagad på ont där. Mjukt och fint i magen men en knöl under armen. Det sitter ju lymfkörtlar där så läkaren trodde på någon infektion i kroppen. Det och något som storebror inte äter varje dag eller något som ansamlas i kroppen kan vara en orsak till utslagen.

Storebror fick i alla fall en kortisondos till och vi fick stanna kvar ett tag för att se hur han reagerade på medicinen. Det såg helt ok ut, så efter totalt en timme fick vi åka hem igen. Med en extra dos med oss hem.

Jag sov i storebrors rum inatt, och jag är ganska trött nu. Hoppas det går lugnt och smidigt idag, så blir det en tidig kväll ikväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0