Ojdå

har glömt bort att det var House idag, så det blir en snabbis bara!

Idag ringde jag på vc så fort de öppnade. Vi fick en tid för Sixten 10.15 och en för Tyra 10.20. Mamma skulle följa med om det skulle köra ihop sig. Vi var där 10 över och gick och väntade. Det borde ju inte ta så lång tid kan man ju tycka. Att man får vänta hör väl till när man ska dit... I väntrummet var det proppfullt och vi stannade utanför och sprang in när det blev en plats ledig. Tiden gick och vi hade väntat 20 minuter. Man började bli lite bundis med de som satt i väntrummet, surrade om lite ditt och datt. Det var inte så kul att sitta och vänta när man ser att folk som kom efter oss till väntrummet fick gå före och man började ju fundera lite. Sixten var rätt rastlös efter 20 minuter, så vi började gå runt och kika lite. Efter en timme fick vi komma in! Då hade vi tur och fick kika på båda barnen samtidigt. Sixtens tunga var det inget konstigt med, tyckte läkaren. Det berodde på förkylningen sa hon. Vi kommer att fortsätta koka tuttarna och ge bubbelvatten tills de försvunnit. Tyra fick en konstaterad öroninflammation, hennes andra i sitt snart 8 månader långa liv. Happ, in på apoteket och hämta kåvepenin. Borde gå ganska snabbt kan man ju tycka. Nähä, då var det ett antal recept före oss så vi fick vänta en halvtimme till... 2 timmar på vårdcentralen för att titta i ett par öron och på en tunga!! Sedan visade det sig att en av läkarna var tvungen iväg på ett hembesök och de andra fick dela lite lika på patienterna. Kan de inte informera om sånt, så man vet varför det tar sån tid??? Illa.

Efter en rejäl försening tog vi oss äntligen till stan för att titta på lite lampor. Och gå in på barnens hus. Inte nånstans hittade jag egentligen det jag ville ha. Jo, på coop hade de snygga krukor som jag vill ha när jag sätter om blommorna! Ska bara språka med sambon lite först. Han har ju trots allt sagt att han ska pröjsa dem när jag ska sätta om blomstackarna... Pratet får dock dröja tills i morgon. Han är på "kick off" med jobbet. Ut på havsbadet och köra icecart (gokart på is) och sedan middag, bastu och andra trevligheter. Jag är alltså alldeles ensam här i soffan... *snyft* Men jag har fått palt och tårta idag!!

Förra veckan hittade jag en blogg som får en att tänka efter lite. Rekommenderas att ni läser den nån gång!

Nu ska jag se ett två veckor gammalt avsntitt av Roomservice. Det blir inga bilder idag.

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0