snorigt...

Så typiskt att man ska bli snorig när man vill ivägg på ett 75 minuters spinningpass! Och testa nya pulsklockan oxå... Jag har inte läst instruktionan än heller, så det var väl ingen katastrof i och för sig...

Jag har ju lovat lite bildkavalkad på våra tapeter idag, så här kommer de!



De flesta har visats tidigare, men jag tänkte att det kan vara kul att se hur det såg ut innan i samma inlägg.
Den här blev lite blurrig, men färgen syns i alla fall!

Nu har vi bara kvar listning, lampor och all annan inredning. Det tar vi eftersom det blir akut. Nu kommer lister och lampor.

I helgen har vi dragit på oss en förkylning allihop. Lagom skoj, men ungarna har sovit över förväntan. Tyra har inte velat sova på kvällen, men när hon väl somnat har hon sovit ganska bra. Bara hon slutar hosta. Är inne på tredje eller fjärde kvällen som hon hostar nu. Hon är rätt duktig på det, men det är ju ett störningsmoment...

Idag hade jag tänkt vara duktig när det ändå inte blev nån träning.
Sixten blev klippt som jag tänkt, men sedan kom mina föräldrar förbi och inspekterade vardagsrummet så det blev inte att ta bort skorven i Tyras hårbotten... Det blir nån annan dag i stället.

Annars har vi haft rätt trevligt idag. Sixten har busat järnet med sambon, jag har tvättat två maskiner och fixat lite. Dagen har som gått fort, vilket tiden gör hela tiden numera. Helgerna avlöser varandra och jag tycker man hinner inte allt man vill. Jag har iaf fått upp hyllorna ovanför symaskinen idag, så nu kan jag börja fixa i förrådet oxå.

Nästa vecka ska jag leta inredning. Blir trevligt! Måste bara komma ihåg att ta med mig kameran så sambon får godkänna. Det är ju trots allt han som får pröjsa kalaset! Man blir inte rik på att vara föräldraledig.

Nu hoppas jag bara på att hitta nåt jobb jag kan hålla på med tills det kommer lös nåt lärarjobb. Vi måste börja fundera på dagisplats till Tyra oxå... Det skulle vara smidigt att ha henne på samma som Sixten, men det har öppnat ett nytt ställe som jag är lite nyfiken på. Jag ska nog höra om jag kan komma dit och kika lite.

Jag som hade tänkt skriva massor idag, och så kommer jag inte ens ihåg hälften! Sixten har ju gjort en massa roliga grejor i helgen. Man skulle ha en filmkamera på honom jämt nu. Han ommer med nya grejor hela tiden och talet utvecklas enormt nu. Det är jätteroligt, men jag vill ju att han ska vara liten!

Nu är det lite tv och sedan god natt. I morgon blir det ica och apoteket, sedan körkortsplugg med systersonen.

Ses!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Vilka snygga tapeter!!! =)

2008-02-11 @ 21:50:32
URL: http://slarva.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0