Kanske lite friskare?

I morse vaknade jag kl 6 av att Tyra lät lite halvmissnöjd i sängen. Laktulosen! tänkte jag, när hon var kladdig på pyjamasen. Men så var det inte... Det hade kommit upp i stället. Det var bara att riva ur sängen och ta ner henne till duschen. Sedan spänd väntan. Hon var vrålhungrig till frukost som vanligt och åt som en häst. Samma till lunch och middag. Inget fel på aptiten alltså! Däremot kladdar Sixtens ögon än. Sambons verkar slå igen efter ett par dagars irritation. Vi får hoppas att det inte börjar går runt runt, för då blir jag tokig!

Sixten har varit aningens rastlös idag, efter att fått vara inne ett par dagar. Så, efter lunch bestämde vi oss för att baka. Jag vet att det kanske inte är det bästa man kan göra när man inte är helt frisk, men vi tvättade oss NOGA innan, under och efter. Och vad gör man med en som klättrar på väggarna???
Innan man bakar måste man ta på sig förklädet     och när man bakat klart måste man ju få smaka! Det blev enkla grejor, cornflakeskakor *nostalgi* och chokladbollar. Sixten var kanske inte så sugen på att rulla bollar, han var mer sugen på att äta!

Jag tänkte se Greys som jag spelade in igår när vi var själva, jag och Tyra, i morse. Det gick bra att se två minuter av "So you think you can dance" som var före och sedan tog det tvärstopp! Det gick inte ens att spola fram och se en bit in... Tur att det går i repris på söndag!! När jag ändå är inne på tv, jag trodde att jag missat nåt avsnitt av "privade practice" men det har jag inte heller! Förmodligen har de hoppat över en vecka och nästa avsnitt går på fredag. Iofs mitt i middagen, men FÖRHOPPNINGSVIS går det att spela in.

Jag har jordens rethosta och inte har vi speciellt mycket hemma som kan dämpa den. Husmorstips någon?

UTMANING!!! Hur många knip gör ni per dag? Jag måste bli bättre på det... Jag behöver nån som pushar mig!!!

 Nu ska jag se Antikrundan *tantvarning* och sedan lite Gordon. Jag lär väl hosta mig igenom natten, så jag hoppas att ni andra får sova gott!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Usch, GI-andet har hamnat på hyllan tyvärr... de stackars kilona som jag lyckades gå ner har nog kommit tillbaka igen, vågar inte kolla!
Träna är inte riktigt min grej tyvärr... Är alltför lat!
Hoppas att ni kryar på er och slipper kladdiga ögon snart!

2008-03-27 @ 20:07:26
URL: http://slarva.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0