Snöskottning,

tvätt, disk, städ, listning och att fixa Sixtens handskar stod på schemat idag. Har väl lyckats med tre tror jag. Sedan har jag lyckats klippa av ett par brallor så de blev för korta... De åkte i sopen. Ett par mysbrallor som var alldeles för stora så det var ingen större katastrof! Har några i reserv.

Har ni provat skotta med två barn som vill ha uppmärksamhet? Tyra somnade i vagnen efter många om och men och lite mat. Sixten började bra med att åka pulka själv, och det var inte helt lätt! 15 cm nysnö så han fick sitta i pulkan och gunga sig fram. Sedan gick det inte att åka så långt innan det tog stopp. Han körde på ett par vändor innan han blev less, och jag hade väl hunnit ta bort plogkarmen. Att försöka skotta samtidigt som man ska knuffa en bob i backen funkar inte så bra. Jag gav upp skottningen ett tag och körde på med Sixten. När han började med att vilja åka bob och sedan ändra sig ett par gånger blev det tråkigt. Det var mellisläge så jag bad honom gå in och be sambon fixa mellis. Han stannade inne så jag kunde skotta klart. Skönt!

Sedan har vi busat en massa, och lyxat till till middagen. Det blev en kebabrulle. Gott!!

Nu ser vi ett halvsnuskigt program på kanal 6, två grabbar som inte ska tvätta sig på 30 dagar. Själv känner man sig rätt ofräsch efter en dag med standardaktiviteter...

Siv gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0