hej hej mamma

Ni som har sett "hej hej sommar" känner igen en något modifierad rubrik. Jag brukar sjunga "hej hej 'storebror'/'lillasyster'", och en av alla gånger idag svarade lillasyster med "hej hej mamma"!!! Lite fränt!

Igår var vi en snabbis halvdag till Luleå. Det var rea på gnejs och jag handlade en julklapp. Skönt att ha ännu en klar! Sedan skulle farbror brorsan jobba vilket innebär iväg och flyga. Vi åkte med och kikade lite på planet och när han mekade lite med det. När han sedan skulle knuffa ut det och det skulle startas hade syskonen (och kusinerna) stora ögon! "det var spännande" tyckte storebror! Han kommer nog att surra om det ett tag! Ok, jag erkänner, lite häftigt var det även om det inte var det största flygplan jag sett...

Nu ska jag sova. Förmodligen blir det att hälsa på en inte så kry farmor (min) i morgon. Hoppas att hon är relativt pigg. Kommer nog att gråta en skvätt.

Annars är det full körning i veckan. "Ledig" måndag och fredag kväll. De andra dagarna är ganska fullbokade. Det känns som att den här veckan kommer att gå alldeles för fort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0