oj shit!

Två veckor sedan jag bloggat! Jag har helt enkelt inte haft tid, och de kvällar jag har haft det har jag faktiskt inte idats. Tragiskt men sant. En uppdatering kan väl vara på sin plats? Tur att jag inte behöver bläddra så mycket i min almanacka...

Förra veckan var jag mest på pappersmaskinen. Det är rätt coolt att man har ungefär 0,5 % massakonc i början av maskinen (när det kommer ut ur inloppslådan) och tjockt papper när det kommer ut efter torkmaskinen! Den senare ska jag vara på två nätter med start i morgon.

I söndags var jag och sambon på lite egentid tillsammans. Bo Kaspers spelade i Luleå så jag smet någon timme tidigare från returfiberavdelningen. Fatta vad mycket skrot som kommer med återvunnen kartong! Knivar, mobiltelefoner, gevär, djurhuvuden, rördelar, pengar och all möjlig skrot! Helt sjukt vad folk slänger, man kan undra vad vitsen med återvinning är när det kommer så mycket annat med...

I veckan har jag provat på att svetsa lite, och det gick väl inte alltför bra. Jag konstaterade att verkstäder inte är nåt speciellt för mig, även om jag gillar att skruva! Första dagen var ganska tråkig, vi riktade en dörr som skulle sättas upp till truckgaraget och det var lite sådär spänt som det kan vara när man är lite för många. Det var en kille som hade 3 veckors praktik genom vägledningscenter, jag och två killar/karlar/gubbar på samma jobb. Dagen efter delade vi upp oss och det blev lite mer lättarbetat, och vi gjorde en massa småsaker på PM1. Då fick jag till och med känna mig lite nyttig! Betydligt roligare än dagen innan.

I fredags åkte vi till stugan efter farmors begravning. De var en jobbig begravning, hon var alltid glad och tyckte det var roligt när vi kom. Jag kommer att sakna tanten!

När vi kom till stugan var det närmare 20 grader kallt ute, lillasyster hade somnat i bilen och det var ungefär 10 plusgrader i stugan. Jag tände lite näver och såg att det började dra i kaminen, och när jag vågade dra på ordentligt tog det inte lång stund innan kaminen och röret glödde! Det var ganska behagligt när jag skulle lägga mig! Mamma och pappa frångick sina stenhårda principer vad gäller sängplatser i stugan! Jag och ungarna fick sova uppe på loftet medan de sov nere i bäddsoffan... Jag tror att vi sov aningens bättre än de! Igår var det underbart väder. Kring 4 minus, sol och bara roliga barn! Vi var ute från halv 10 nånting tills det var middagsdags. Sambon kom upp på eftermiddagen så att jag kunde hjälpa till med maten. Jag kan lova att ungarna sov gott inatt! Dock kröp det ner till -24 grader ute, så det blev lite småkallt kring 4-snåret när pappa somnat lite hårt för att känna att det blev kallt. Jag gick ner och petade in några vedpinnar och det tog bara några sekunder så sprakade det mysigt igen!
Idag har det inte varit lika varmt, men det har gått att vara ute och med solens hjälp var det riktigt trevligt! Vi åkte hem så att vi var hemma lagom till middagen och nu går tvättmaskinen för fullt.

Ungarnas framsteg?!! Lillasyster kör stenhårt med tvåordsfraser, och ibland kan hon komma med treordsdito om viljan finns! Storebror tar på sig storebrorsrollen mer och mer. Han kommer att vara en jäkel på uppfostran på någon vecka!
I helgen har de varit världens goaste, så länge batterierna räckt. *mamma älskar*

Sådär, nu har jag uppdaterat er om mitt liv! Den som väntar... ;-)

Kommentarer
Postat av: cpmamman

Tack för din hjärtliga kommentar i bloggen min.



Visst kommer vissa dagar innehålla en mer kamp än andra. Men med hjälp av vänner är jag ändå på nåt sätt övertygad om att vi kommer vinna i dom flesta lägena :) Än så länge har vi tur med kommun och förskola...

2009-03-01 @ 20:38:02
URL: http://cpmamman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0