Det blev inget igår,

kanske för att jag inte hade så mycket att berätta??!!!

Lillasyster hade visst feber, så strax före mellis rinde det från dagis och jag fick åka och hämta henne. Så klart tog jag med storebror oxå. Jag tempade lillasyster, och jag kom bara upp i 37,5 med örontermometer. Någon som vet om/hur mycket man ska lägga på? Full fart var det, nästan, resten av dagen. Jag fick torka lite snor men inte mer än så. Jo, näsdroppar fick hon på kvällen.

Idag har de varit hemma båda två i kureringssyfte. Storebror fick sympati-vara-hemma. Vi var ute här hemma, hängde tvätt och var allmänt nyttiga allihop. Friska och krya barn verkar det som att vi har nu. Skönt! Vi har varit in till stan en sväng oxå, bode jobb och nöje. Vi har till och med varit på museum! En riktigt snabbsväng, men ändå! De har en Andy Warhol-utställning där just nu, och det var intressant att svischa förbi. Vi kikade på lite gamla cyklar och grejor oxå. För herrans många år sedan hade de som en by/stad uppbyggd, där man som besökare gick på gatorna och kikade in i olika hus. Den fanns inte kvar, och istället var det kontor och andra grejor. Tråkigt! Men säkert nödvändigt då de valt den lösningen. Vi käkade mellis på torget och handlade glass på coop. Sedan började det vara middagsläge för lillasyster, så det var bara att packa sig in i bilen igen och åka hem. Vi, i alla fall jag, hade en väldigt trevlig dag med större delen av familjen!

Idag har vi haft första dagen med uppehåll och sol som tittade fram större delen av dagen, för första gången på en vecka eller så! Ni ska tro att den var välkommen?!!! Hoppas bara det blir en fin dag i morgon oxå, då vi ska på kalas. Det blir surströmming och massa tillbehör, så jag tänkte inte köra bil hem... :-)

Sov gott alla tjuvläsare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0