Upptagen

Hallojsan!

En fullspäckad helg eller? I lördags var det kalas för en av kusinerna. Och surströmming med en massa gott till. Promenad hem och inte så sugen på att sätta sig framför datorn och blogga. Jag hann jobba lite på förmiddagen oxå, och det blir mer jobb i morrn och på onsdag. Det är två lägenheter som ska vara inflyttningsklara på fredag, vilket i praktiken blir på torsdag. Vi får se hur det går...

Idag har jag börjat på min nya utbildning. Jag och två tjejer till körde från Pite' till Kalix, och vi kanske får med oss en till resten av pendlingsperioden. Känns bra, och lite billigare. Det ska bli spännande att se vad som händer framöver. Kursledaren sa idag att det ser ljust ut med jobb när utbildningen är klar. Bara här i Piteå behövs det anställas 12-15 pers per år några år framöver för att täcka pensionsavgångar. Det låter ju bra! Surt bara att det inte finns nå lärarjobb, men det är inte så mycket att göra åt. Jag har skrivit in mig på viklistan, och idag har jag fått utdraget ur belastningsregistret (tomt) så jag ska bara visa upp det så kan jag börja vicka. Det känns oxå bra.

Nu skulle jag bara ha fått göra bort tandläkaren och fått godkänt så skulle det vara ännu bättre. Dessvärre känns det inte riktigt bra i en tand, så det kanske blir en lagning... Vi får väl se!

Nu ska jag nog glassa en stund,  det bär av till Kalix 07.30 härifrån i morgonbitti...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0