Äntligen!

Nu har jag äntligen städat klart! Det var på tiden! Det var rätt dammigt i förrådet kan jag säga... Blir inte ofta man kör dammsugen där ute. Väljer lätt bort rummet när det är fullt med grejor! Men nu ska vi köpa en större bokhylla och få till lite. Nästa större projekt blir tvättstuga och hall när fjärrvärmen kommer in i sommar nån gång.

Idag har vi haft både toppen och botten. Vi har kört fyrhjuling och rullat boll en massa. Vi skulle försöka bygga lite järnväg oxå, men det gick inte så bra. Jag skulle få Tyra att somna ute i vagnen, men det gick inte alls. Inte tredje gången heller, så jag lade henne i sin säng och låg bredvid i min säng några minuter och där somnade hon hur lugnt som helst! Man blir inte klok på de små..

Det funkar så himla bra fram till tre på eftermiddagen, och sedan orkar varken jag eller Sixten. Än värre blir det när man handlar... Det började så bra med att han körde lilla kundvagnen, men trött och grinig så kunde han inte hålla sig från dra lite rallykörning! Men så var vi fel dag där oxå, man ska inte på Kvantum en fredag eftermiddag! Jag får ju skylla mig själv lite... När jag sa till på skarpen ville han sätta sig i stora vagnen där jag hade Tyra i babyskyddet. Efter lite krångel med stora skor styrde jag alltså en stor kundvagn med två nöjda barn och en liten med matvarorna. Och fullt med folk! Jag skulle köpa hem lite glass och tog upp ett paket. Blippade och gick iväg, men lämnade kvar paketet på frysdisken! Tittade i frysen hemma om sambon packade in glasslådan men den var inte där. Inte i kylen heller, och inte i skafferiet (man vet aldrig). Ringde till ICA och de skulle skriva upp på nån lista över kvarglömda varor. Inte så lätt för personalen att kolla upp vad kunderna glömt när man scannat! Pinsamt... 

När vi kom hem var det matdags och i säng med barnen. Det är så underbart när man kan fylla dem (Tyra) med mat och lägga ner dem i sängen! Sedan somnar hon själv. För en månad sedan var det otänkbart. Sixten har somnat själv i över två år, så vi är lite bortskämda.

Det var länge sedan jag hade någon "dagens Sixten". Jag skulle kunna ha hur många som helst egentligen, men när jag sätter mig vid datorn och ska berätta om hans underfundiga utveckling är det som bortblåst. Han är världens bästa storebror har jag konstaterat många gånger. Nu har han börjat lägga sig ner på golvet med Tyra och stryka henne över huvudet och säga "snäll Tyra" flera gånger. Och hon älskar när han busar med henne! Det är så roligt!


I morgon ska vi handla bilbarnstol, kanske lite lister och sedan blir det korvgrillning ute om vädret tillåter. Sedan blir det full fart med brudarna och lite melodifestival!

God natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0