bildkavalkad!?

Eller nåt blir det idag, kameran funkar än men det är hög tid att byta batterier!

I morse beslöt jag mig för att ta benen, vagnen och boben till dagis. Men det var lite kallt så jag letade upp en gammal filt och klippte hål för Sixtens huvud i. Nu ikväll har jag sytt ihop den lite och satt fast en krage på den. Snygg blev den inte, men förhoppningsvis lite varm! Den där ljusa grejen i mitten är en krage i fleece. Det är kvar en tygbit sedan jag sydde två filtar till Sixten när han föddes. En är försvunnen...

Jo, jag var ju och handlade lampor för en massa pengar igår. Det blev 4 stycken, två i taket och två i fönstret.        Plasten på fönsterlampan ska bort, och vi ska få dit fönsterbrädorna innan båda åker fram. Förhoppningsvis i helgen, om vi inte åker till stugan. Det beror på vad det blir för väder.

Det var 8-månaderskontroll idag för Tyra. Hon väger nästan 9,5 kg och är ca 70 cm lång. Hon har även visat tendenser till att skela med ögonen och vi fick komma till barnläkaren för koll. Hon kunde inte se något, men skickade ändå en remiss till ögon. Det tar väl 3, 4 månader innan vi får komma dit, men det känns bättre att kolla upp det så att hon får hjälp om det skulle vara nåt!
Igår fick hon smörgåsrån för första gången. Vad hon funderade på om man kunde stoppa det i munnen eller inte!

Det var städdag idag, och det var verkligen nödvändigt! Men jag struntade i att göra köket och skura idag, jag gjorde ponchon i stället. Jag får fixa köket och golvet i morrn när Sixten är på dagis. Nu ska jag lägga mig och sova. Jag blir alltid så trött när jag ser barnen sova! Det ser ju så himla skönt ut. Tyra ville ha mer mat nyss, och när hon ätit klart och somnat om slog det mig. Hur mysigt är det inte att hålla ett sovande barn i famnen? Lugna andetag och de luktar ju så gott! *lycklig*

Inte blev det så mycket bildkavalkad, men några blev det iaf.

God natt

Kommentarer
Postat av: Slarva

Grymt snygga lampor!!!

2008-02-28 @ 19:39:07
URL: http://slarva.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0