Då ska vi se....

om jag lyckas dra in nåt idag!

Renoveringen skrider framåt, om än i lite långsammare tempo nu när arbetsveckan börjat om. Vi har i alla fall hunnit måla nästan allt två varv. Vi ligger efter vid fönstrena, och där har vi inte ens hunnit ett varv. Men det blir klart idag, kanske tom ett varv till. Lite bilder...


Väggen med bruna ränder ska bli fondväggen, och tapeterna ska sitta kant i kant så vi maskerar lite om det skulle bli glepor. Inte så snyggt om det blir grönrandigt!
Det har blivit en del spacklande i några skarvar. Jag var ju tvungen att ta bort det som suttit löst, och då har jag ändå inte tagit allt. Med spackling följer slipning, så nu har vi fått prova slipmusen sambon fick i julklapp av mig! Fast det låter ju lite...

Igår när Sixten vaknade gick jag in och mös med honom. Han ville sitta i mitt knä och att vi skulle bre täcket om oss, så vi satt så en stund. Seg som jag var, lade jag ner oss på kudden och så börjar han stryka mig på kinden! Först med ett finger och sedan hela handen. Han var så mysig!! Love YouMan kan ju inte annat än älska barnen då...


I söndags ringde telefonen, och hon i andra änden tyckte vi skulle följa på Leos lekland igår. Det vi gjorde, och vi var borta från halv tio till nästan 4! Det var inte helt lätt att hitta dit, då vi började med att svänga av för tidigt och sedan var lämnade skyltningen lite att önska. Vi passerade en poliskontroll, men blev inte stoppade. Tänka sig, jag har haft kortet sedan -96, och inte blivit stoppad en enda gång! Ibland ska man ha tur också.
Det bästa med att fara på sådana där ställen är att man som förälder får vara och klättra hur mycket man vill med barnen!!
Sixten fick en gurka av mig när vi käkade lunch, och som vanligt lämnade han kvar kanten. Den hamnade i två bitar och han lade ihop dem till sitt första S! *stolt mamma*
Ser ju att jag borde vridit om bilden, men nu ids jag inte... *lat*

När vi kom hem var det bara att börja med maten, och det blev korv och mackisar. Jag tyckte jag gjorde ordentligt när jag kokade en halvliter makaroner, men det var slut när Sixten och körkortspluggaren ätit klart. De hade nog kunnat äta mer oxå... Det blev fruktsoppa med banan och nån macka till mig. Roligt va??
Sedan var det lite tvätthängning, teoriplugg och målning innan Tyra började hosta och avbröt mitt bloggande igår. Hon fick sova hos mig inatt då jag tyckte att andningen var lite konstig. Men vi vaknade i morse båda två, så det var nog mammanojjan som satte in.

Nu väntar jag bara på att min pulsklocka ska komma!!

God dag



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0